Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:33:19 GMT

رضایت کامل از بوفه های مدارس ساری نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۱۲۷۳

رضایت کامل از بوفه های مدارس ساری نداریم

ساری - رئیس مرکز بهداشت ساری با اشاره به افزایش وضعیت بهداشتی بوفه های مدارس گفت: هنوز رضایت ۱۰۰ درصدی و کامل نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل برزگر ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه استانی برنامه سفیران سلامت دانش آموزی که در سالن اهل بیت ساری برگزار شد با بیان اینکه با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی برگزار می شود، گفت: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی بیماری های غیرواگیر در جامعه افزایش پیدا کرده است که ارتقای سطح سواد سلامت جامعه یکی از اهداف اساسی تشکیل سفیران سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری به نقش سفیران سلامت دانش آموزی در ارتقای سطح سواد سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: این طرح از دو سال قبل در مازندران آغاز شده است که در آن آموزش های لازم به معلمان، مدیران و سفیران دانش آموزی داده می شود.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت دانش آموزی در مرحله نخست خودمراقبتی را فرامی گیرند،ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی مسائل مختلف حوزه بهداشتی را به همسالان، خانواده ، دوستان و افراد جامعه آموزش می دهند.

برزگر با تاکید بر اینکه دوجنبه تغذیه سالم و تحرک بدنی به دانش آموزان آموزش داده شده است، گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت ارتقای سطح سلامت جامعه است که سفیران سلامت می توانند در راستای این هدف گام های اساسی را بردارند و امیدواریم با اجرای این طرح در آینده جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی به بوفه های مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد:  وضعیت بهداشتی بوفه های مدارس به نسبت گذشته بهتر شده است ولی رضایت صد رصدی نداریم.

برزگر افزود: با توجه به تعامل و همکاری آموزش و پرورش امیدواریم در جهت افزایش فضای فیزیکی و سلامت غذاهایی که در بوفه ها عرضه می شود به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری با تاکید بر اینکه چیپس، پفک و مواد غذایی غیر بهداشتی در بوفه ها عرضه نشود، گفت: فروش غذاهای گرم در صورتی که محل طبخ در خود بوفه و مورد تایید بهداشت باشد بلا مانع است ولی اگر از بیرون تهیه و به فروش برسد عرضه آن ممنوع است.

وی با بیان اینکه جدول عرضه مواد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت به مدارس و بوفه ها ارسال شده است، افزود: خانواده ها باید غذا را برای دانش آموزان در خانه تهیه  کنند و میوه را نیز در سبد غذایی دانش آموز قرار دهند.

برزگر با تاکید بر اینکه در مرحله نخست به بوفه های متخلف تذکر داده می شود، گفت: اگر به تذکرات سیستم بهداشتی توجه نکنند بوفه ها بسته می شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری افزود: برای داشتن جسم سالم باید تغذیه درست داشته باشیم و ورزش کنیم و اگر افراد به این توصیه ها توجه کنند از سلامت برخوردار خواهند شد.

وی به طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در مدارس ابتدایی اجرا و دانش آموزان  سالانه دو بار از این خدمات استفاده می کنند.

دکتربرزگر با بیان اینکه همه دانش آموزان شهرستان ساری از خدمات دندانپزشکی در مدارس استفاده کردند، گفت: با اجرای این طرح امیدواریم در آینده افراد کمتر دندان های خراب یا کشیده داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری به راه های انتقال هپاتیت اشاره کرد و افزود: سفیران سلامت آموزش های لازم را در زمینه راه های انتقال هپاتیت فرا گرفتند و آن را به همسالان و خانواده های خود آموزش می دهند.

وی ادامه داد: هدف ما آموزش و شناساندن راه های انتقال هپاتیت به دانش آموزان است تا افراد  مطمئن شوندبا دست دادن و استفاده از وسایل یکدیگر به هپاتیت و ایدز دچار نمی شوند

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟

به گزارش خبرنگار مهر، آخر هفته‌های پدر پسری، مادر دختری؛ این نام طرحی بود که در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش آن را آغاز کرد تا فضاهای ورزشی و حیاط مدارس در پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص یابد.

وزارت آموزش و پرورش که در تأمین مربی ورزش و مراقب بهداشت و سلامت با مشکل محدودیت استخدام مواجه شده بود؛ از سال گذشته تلاش کرد دانش آموزان به کمک والدین و با کمترین هزینه در مدارس اوقات فراغت خود را سپری کنند.

با این حال آموزش و پرورش تلاش کرد تا با افزایش اعتبارات دولتی فضاهای ورزشی را هم افزایش دهد.

صادق ستاری فرد در جلسه‌ای که با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر معاونین آموزش و پرورش برگزار شده بود با بیان اینکه ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده است؛ گفت: ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است و این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدعی شد حضور خانواده‌ها در مدارس حالا دیگر تبدیل به یک گفتمان شده است؛ با این حال هیچ آماری در خصوص تعداد مدارسی که در آخر هفته‌ها میزبان خانواده‌ها هستند ارائه نکرد.

هنوز مشخص نیست مدارس چه امکاناتی را به خانواده‌ها می‌دهند تا آنان آخر هفته خود را در مدارس سپری کنند؟

خانواده‌ها معتقدند برای داشتن اوقات فراغت مناسب تنها داشتن یک فضای بازی کافی نیست؛ زیرا پارک‌ها و بوستان‌ها هم چنین فضایی دارند و اگر مدارس امکانات و وسایل ورزشی را برای خانواده‌ها فراهم نکند؛ عملاً چنین طرحی موفق نخواهد بود.

طرح مادر دختری، پدر پسری این سوال را در اذهان پیش آورده است که مدارس تا چه حد مکلف به اجرای آن هستند؟ مدارس موظف هستند چه امکاناتی را برای خانواده‌ها ایجاد کنند و آیا پدر حتماً باید همراه دانش آموز پسر و مادر همراه دانش آموز دختر باشد؟

البته در این خصوص باید به برگزاری مسابقات دانش آموزی در سال گذشته هم اشاره کرد؛ جایی که هشت میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند. مسابقاتی که زمینه مناسبی برای استعدادیابی ورزشی را هم ایجاد کرد.

البته مسؤولان آموزش و پرورش مصمم هستند استعدادیابی ورزشی را از طریق ایجاد مدارس تربیت بدنی و با تمرکز بر دوره اول ابتدایی و متوسطه ادامه دهند.

موضوعی که نیازمند تأمین اعتبارات و توجه بیشتر دولت است و معلوم نیست آموزش و پرورش با بودجه موجود تا چه تعداد می‌تواند مدارس مجهز و اختصاصی تربیت بدنی را ایجاد کند.

اینکه چه تعداد از این مدارس تربیت بدنی، امسال به بهره‌برداری می رسند یا چه تعداد از این مدارس دولتی و چه تعداد غیردولتی هستند؛ هنوز معلوم نیست اما وزارت آموزش و پرورش به دنبال ترغیب باشگاه‌های ورزشی به مدرسه داری است. موضوعی که رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش هم چندی قبل بر آن تاکید کرده بود.

افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از برنامه‌های دیگر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در این زمینه است.

تربیت بدنی یکی از ساحت‌های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و افزایش تحرک و نشاط ورزشی دانش آموزان، رشد جسمی و استعدادیابی ورزشی از مهمترین مواردی است که وزارت آموزش و پرورش برای دستیابی به آن نیازمند افزایش سرانه ورزشی در مدارس و جذب بیشتر معلم ورزشی و سلامت است.

با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش توانست پنجاه درصد از اعتبارات به دست آمده از سهم دولت در رشد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس به دست آورد؛ باید منتظر ماند و دید که در سال ۱۴۰۳ چه میزان بر فضاهای ورزشی افزوده شده و چه قدر طرح‌هایی همچون طرح مادر دختری و پدر پسری با کیفیت مطلوب در مدارس اجرایی می‌شود.

کد خبر 6078709 علی قدمی

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور