Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@11:13:07 GMT

ادای احترام سازندگان «اشنوگل» به خانواده شهدا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۲۰۷۱

ادای احترام سازندگان «اشنوگل» به خانواده شهدا

به گزارش جهان نيوز، شب گذشته مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «اشنوگل» به کارگردانی مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این مراسم، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانواده شهدا از جمله خانواده شهید محمود کاوه، 2 کارگردان فیلم و بازیگران این فیلم سینمایی «اشنوگل» از جمله برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی و کاوه سماک باشی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود صلاحی در این مراسم گفت: وقتی به من گفتند که خانواده شهدا و دختر شهید محمود کاوه در این مراسم حضور خواهند داشت، بر خود لازم دانستم که حتما در اینجا حضور پیدا کنم. امیدوارم فیلمهای سینمای دفاع مقدس رونق بیشتری در سینمای ایران داشته باشند.

وی افزود: آقای اصغری پیش از این تهیه کننده کارهای فاخری از جمله «شور شیرین» درباره داستان زندگی شهید محمود کاوه و «به کبودی یاس» پیرامون شخصیت شهید عبدالحسین برونسی بوده اند. این بار هم در فیلم «اشنوگل» به موضوع شهدای غواص پرداخته اند. جا دارد که همینجا از او تشکر کنم. ما الان هر چه در زندگیمان داریم به برکت  شهداست.

در ادامه این مراسم، علی سلیمانی کارگردان فیلم با تشکر از حضور خانواده شهدا در این مراسم در سخنانی کوتاه اظهار داشت: ایده اولیه این فیلم از هادی حاجتمند بود. این فیلم با شرایط خیلی سخت ساخته شد و امیدوارم از دیدن فیلم خوشتان بیاید.

برزو ارجمند، نقش اصلی این فیلم نیز در ادامه سخنان علی سلیمانی گفت: در لحظات فیلمبرداری با شرایط سخت و هوای گرم دست و پنج نرم کردیم. علاوه بر این، متاسفانه تولیدکنندگان اشنوگل علیرغم تلاشهایشان نتوانستند از هیچ ارگانی بودجه بگیرند. اما فکر می کنم نتیجه کار آبرومند و قابل دفاع است.

وی افزود: این فیلم به نوعی ادای دین به کسانی است که رفتند تا ما بمانیم. جانشان را فدا کردند تا ما بایستیم.

ماه چهره خلیلی، دیگر بازیگر فیلم سینمایی اشنوگل درباره این فیلم گفت: «اشنوگل» با حداقل هزینه و  در مدت یک ماه فیلمبرداری شد. شاید اگر بودجه بیشتری داشتیم، شرایط اینگونه پیش نمی رفت.
گفتنی است؛ قبل از اکران فیلم، اجرای زنده ترانه تیتراژ فیلم سینمایی «اشنوگل» با صدای علی جهانیان انجام شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مجاهدان دیروز، الگو‌های امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سردار شهید سهراب نوروزی اول اردیبهشت ۱۳۳۶ در روستای چلیچه از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

۷ سال بیشتر نداشت که سایه پر مهر مادرش را از دست داد. در سال‌های جوانی با کار و تلاش و درس خواندن جوانی نمونه و زحمتکش بار آمد. دوران تحصیل ابتدایی را در زادگاه خود چلیچه و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرکرد با موفقیت پشت سر گذاشت، جهت ادامه تحصیل وارد دانشسرای تربیت معلم بروجن شد. پس از فراغت از تحصیل به مناطق محروم استان رفت.

شهید نوروزی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی مبارزات خود را علیه حکومت ستمشاهی با عزم و اراده قوی شروع کرد. تا آنجا که مأمورین ساواک از حضور او بیمناک شدند و وی را دستگیر و روانه زندان کردند پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید نوروزی فعالیت‌های گسترده‌ای را شروع و در کنار تدریس به فعالیت در سپاه فارسان در رده فرماندهی سپاه و در ایجاد خانه‌هایی برای مستضعفین روستا مشغول شد.

وی در دوران دفاع مقدس مسئول محور شوش و جانشین تیپ ۱۷ علی‌ابن ابیطالب(ع) و نخستین فرمانده گردان مستقل و خط‌شکن استان به نام ذوالفقار بود که در عملیات والفجر مقدماتی حضور داشت. سرانجام پس از حضور مداوم در جبهه‌های جنگ و عملیات‌های مختلف، شهید نوروزی با سمت فرمانده گردان توحید، در عملیات خیبر در جزایر مجنون شرکت و به دلیل بمباران شیمیایی به‌شدت مجروح شد. او در سال ۱۳۶۲ در بیمارستان گلستان اهواز به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • ادای احترام مسوولان بردسکن به شهیدان گمنام شهرآباد
  • خداحافظ سرباز بلندبالای وطن
  • شهدا مجاهدان دیروز، الگو‌های امروز
  • سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت
  • فعالیت بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در کشور / این مدارس باید مصداق تحقق ویژگی‌های سند تحول باشند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه و قدم برداشتن در راه شهدا رسالت است
  • برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان
  • برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر