Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به بررسی 300 پرونده کارخانه های آلاینده هوای پایتخت توسط شورای شهر پنجم خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه پس سی امین جلسه علنی در نشست خبری تشریح فعالیت 100 روزه شورای شهر افزود: یکی از مباحث کمیسیون سلامت شورا پرداختن منابع آلاینده از جمله کارخانه های مختلف صنعتی و شن و ماسه در نقاط مختلف شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه عمده این آلاینده ها مربوط به دوره های قبل مدیریت شهری است عنوان کرد: باشناسایی این کارخانه ها و با یک ساز و کارمناسب با دستگاههای ذی ربط با سازمان محیط زیست تمهیداتی فراهم کنیم تا این واحد ها ، آلایندگی خود را کم کرده و یا اینکه انتقال یابند.
نوری تصریح کرد: در این خصوص کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری ها مبنی بر اینکه هر واحدی در محدوده شهرها، بهداشت شهروندان را به مخاطره می اندازند اخطار کتبی و تعطیلی دائم را بگیرند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: از این تعداد پرونده موجود، نیمی از آنها توسط اعضای شورا بررسی و منجربه صدور رای شده و مابقی هر هفته توسط این کمیسیون در حال رسیدگی است.
نوری همچنین درخصوص سفید بالک ها در فضای سبزشهر تهران گفت:با برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری در بازه ای چند ساله اقدامات خوبی را برای مقابله با سفید بالک ها را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: یکی از انواع سیاست ما در برخورد با این موضوع کاشت گونه های مختلف درمیان درختان زیتون و توت( محل تجمع سفید بالک ها) می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خیرنگار : امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7247 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۸۳ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۳۶، قرچک با شاخص ۱۴۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۵۴، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۶، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، چشمه با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۶۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۴، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۳، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، لواسانات با شاخص ۶۱، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۸۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۲، پاکدشت با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۲۶، دماوند با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲، قدس با شاخص ۳۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745322

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران سالم شد
  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها
  • سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها