Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:37:00 GMT

هنرنمایی بانوان گروه موسیقی راستان در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۲۸۵۴

هنرنمایی بانوان گروه موسیقی راستان در ایلام

ایلام - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کنسرت موسیقی ویژه بانوان با هدف کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در این استان برگزار می شود.

عظیم ایدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنسرت توسط گروه هنری راستان چهارشنبه هفته جاری 29 آذرماه در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این کنسرت سنتی 11 نفره به سرپرستی ارژنگ سیفی زاده و خوانندگی سارنگ سیفی زاده برگزار و مجوز اجرای آن از سوی شورای شعر و موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام صادر شده است.
وی اضافه کرد: این کنسرت در 2 سانس ساعت 18 و 21 در سینما فرهنگ واقع در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار خواهد شد.
وی، هدف از برگزاری این کنسرت را ایجاد فضای نشاط و شادابی بین بانوان استان و همچنین کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بخشی از عواید این کنسرت صرف کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه می شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بانوان علاقه مند برای تهیه بلیط شرکت در این کنسرت به فروشگاه لقمان مراجعه کنند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است؛ با این تجربه و حضور نیروهای جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت‌ آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت‌، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن، طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم، افزود: مدیریت کانون پرورش فکری تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که قسمتی از کار باید به‌ کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

او در مورد جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌ جشنواره‌، کانون پرورش فکری است و کارهای کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌ جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینماهای سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید بر این‌ نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ ظرفیت بسیار مهم است، بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسماعیلی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم «خوی» را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

او تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد