Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:35:07 GMT

ناوگان حمل و نقل ساوه ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۲۸۹۱

ناوگان حمل و نقل ساوه ساماندهی می‌شود

مدیرعامل حمل و نقل شهرداری ساوه گفت: به منظور رفاه حال شهروندان تقویت سیستم حمل و نقل با راه‌اندازی ۱۰ دستگاه جدید اتوبوس در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علی اصغر آرمیده ظهر امروز در مراسم روز حمل و نقل با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل اظهار داشت: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که از یک طرف اطمینان شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می‌برد و از طرفی هم سبب توسعه اقتصادی می‌شود، در این میان عامل انسانی به عنوان مهم‌ترین مقوله در ایجاد آن نقش دارد از این رو ایمنی حمل و نقل نیازمند عزمی ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حمل و نقل باید بتوان تناسب درستی میان عرضه و تقاضا ایجاد کرد و یکی از عناصری که می‌تواند در این تعادل موثر و مفید باشد بهره وری است، یعنی این مقوله می‌تواند سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا را کاهش دهد و آن را به عاملی برای ایجاد ثروت در جامعه تبدیل کند در صورتی که حمل و نقل ناکارآمد هزینه تمام شده کالا را بالا می‌برد و سهم آن را در اقتصاد ملی کاهش می‌دهد.

مدیرعامل حمل و نقل شهرداری ساوه تصریح کرد: با توجه به اینکه یارانه دولت در بخش حمل و نقل در چند سال اخیر قطع شده و از سویی در برنامه ششم توسعه شهرداری با بحران شدید مالی روبه‌رو است ولی به منظور رفاه حال شهروندان تقویت سیستم حمل و نقل با راه‌اندازی 10 دستگاه جدید اتوبوس  در دستور کار شهرداری ساوه قرار دارد.

آرمیده بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان شهرداری‌ها اعتباری برای حوزه حمل و نقل تخصیص داده و ازسویی  با توجه به اینکه خرید ناوگان به صورت  نقد واقساط را در  برنامه داریم و نشست‌هایی  به منظور عقد قرارداد همکاری با کارخانه‌های تولید کننده ناوگان داشته باشیم که بتوانیم حوزه حمل و نقل را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 900 دستگاه تاکسی و 100 دستگاه اتوبوس داریم که ناوگان اتوبوس رانی کار  جابه جایی حدود 60 هزار مسافر در سطح شهر را  انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز

دو نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس و کرایه جابجایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در یکصد و چهل و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز _یکشنبه، بیست‌وششم فروردین_ لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز بررسی شد و با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی این لایحه صورت گرفت و مقرر شد موضوع جهت بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون‌های مشترک حمل و نقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری و برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در این جلسه همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید، بر اساس ماده واحده این لایحه دو فوریتی کاهش عوارض و بهای خدمات سال جاری نسبت به میزان پرداخت نقدی تا ۹۰ میلیارد ریال تعیین شد.

در ادامه این جلسه همچنین طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص حمایت از فعالیت‌های ورزشی با بررسی و به تصویب رسید و بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف شد در چارچوب قوانین و مقررات حداکثر به میزان ۲۱ میلیارد ریال از ردیف بودجه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۳ به منظور ساخت مجتمع ورزشی در زمین اهدایی از طرف اداره مسکن و شهرسازی به قهرمان ملی محمدرضا گرایی هزینه کند.

نرخ کرایه جا به جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوگان اتوبوس و مینی بوس در سال جاری دیگر طرح مورد بررسی ۱۳ عضو شورای شهر شیراز بود که به تصویب رسید و در ماده واحده این طرح آمده است

نرخ کرایه جابجایی مسافر شامل انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس رانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران برای ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال) اتوبوس ۱۲.۵۹۰ ۶۴۵، مینی بوس ۲۲.۵۰۸ ۴۵۵ و نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس ۵۰.۰۰۰ و هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری ۱.۶۵۳.۵۴۴ خواهد بود.

در تبصره این طرح آمده است: خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب ۲۰% به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آنها اضافه خواهد شد. همچنین در تبصره ۲ این طرح نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش ۵۰% نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود و در تبصره ۳ اجرای این مصوبه از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ لازم الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو خواهد شد.

اصلاح نرخ کرایه جابجایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ آخرین مصوبه مورد بررسی ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این طرح نرخ کرایه جابجایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران به شرح خودرو ورودی برای هر نفر (ریال) و نرخ هر کیلومتر برای هر نفر (ریال) برای خودروی پراید و تیبا و مشابه ۸۴,۷۵۹,۰۰۰ ۴,۳۴۹,۴۷۵، سمند و مشابه ۹۷,۰۷۱,۳۶۰ ۵,۴۶۰,۲۶۴، پژو و مشابه ۹۵,۶۴۳,۸۴۰ ۵,۳۷۹,۹۶۶، ون ۵۳,۳۲۳,۸۲۰ و ۲,۷۸۷,۳۸۱ و مینی بوس به قیمت ۵۵,۸۹۶,۳۳۰ ۱,۱۹۷,۷۷۸ تعیین شد.

در تبصره یک این طرح آمده است برای مسیرهای پرترافیک (حسب آئین نامه داخلی طرح ترافیک مدارس) به میزان ۱۰% به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه می‌شود. همچنین بر اساس تبصره ۲‏ این طرح جهت ارائه خدمات به مدارس خاص مانند مدارس استثنایی و به میزان ۵ درصد به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه خواهد شد.

در تبصره ۳ این مصوبه آمده است: معادل ۸‏‏/۷ درصد هزینه محاسبه شده به عنوان هزینه بالاسری ستادی و پشتیبانی به نرخ نهایی هزینه هر دانش آموز اضافه خواهد شد و این مصوبه از یکم شهریور لازم الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو خواهد شد. ‬

کد خبر 744570

دیگر خبرها

  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز
  • اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز