Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار همدان گفت: قاچاق کالا و استقبال از اينگونه کالاها در جامعه، موجب از بين رفتن فرصت هاي شغلي، رکود واحدهاي توليدي و بيکار شدن افراد مي شود.
محمدناصر نيکبخت در نشست اعضاي کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، افزود: مبارزه با قاچاق کالا در کشوري که خواستار اجراي اقتصاد مقاومتي است و توليد آن آسيب ديده و مي خواهد اشتغال را احيا کند، ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اگر مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدي نباشد، بايد شاهد تعطيلي واحدهاي توليدي و بيکاري کارگران باشيم.
وي ادامه داد: افزايش ورود کالاي قاچاق به کشور به مثابه ايجاد بازار کار براي کارگران ديگر کشورها و بيکار شدن کارگران فعال در واحدهاي توليدي داخل کشور است.
استاندار همدان يادآوري کرد: رهبر معظم انقلاب به درستي بيان داشتند که وقتي کالايي در کشور توليد مي شود نبايد مشابه آن وارد کشور شود.
وي با بيان اينکه کالاي قاچاق به سفره مردم نيز آسيب مي زند، گفت: عوامل نيروي انتظامي و اطلاعات، فعاليت هاي خوبي براي مبارزه با قاچاق کالا انجام داده و با تلاش شبانه روزي در برابر قاچاقچيان ايستاده اند.
نيکبخت بيان کرد: با توجه به اينکه اموال قاچاق کشف شده تحويل سازمان اموال تمليکي مي شود انتظار داريم فعاليت اين مجموعه با حضور مدير جديد نسبت به گذشته تغيير کرده و شاهد تحول باشيم.
استاندار همدان تاکيد کرد: در همين ارتباط بايد روند تعيين تکليف کالاهاي کشف شده شتاب گيرد و مدت زمان رسيدگي به پرونده ها در تعزيرات حکومتي کاهش يابد.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه مواد آرايشي و بهداشتي بخشي از کالاهاي کشف شده قاچاق را تشکيل مي دهند، بايد به مردم درباره آثار زيانبار مصرف اينگونه کالاها که تهديدي براي سلامتي آنهاست، اطلاع رساني کافي صورت گيرد.
بر اساس آمارهاي ارايه شده از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان، يکهزار و 300 ميليارد ريال کالاي قاچاق از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه در اين استان کشف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان

جلال شیخ پور، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت‌ شغلی با اعتبار ۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سر فصل‌های مختلف حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با محوریت زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیزدر این نهاد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در راستای تامین مسکن مددجویان ۷۸۰ واحد مسکونی احداث شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۵۷۰ مورد کمک هزینه تعمیر مسکن و ۲۶۱ مورد احداث فضاهای جانبی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه کمک هزینه خرید مسکن مددجویی نیز جهت تامین ۸۷ به مددجویان پرداخت شده است، افزود: همپچنین بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرده اند که ۹۴۵ واحد سهمیه لرستان می باشد و ۷۱۰ مورد تاکنون شروع شده و در دست ساخت است.

شیخ‌پور اضافه کرد: سال گذشته در تفاهم نامه‌ای دیگر عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل بوده که در بحث تعمیر مسکن مددجویان ۹۶۵ مورد اجرا و فضاهای جانبی نیز بیش از ۵۰۰ مورد انجام شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۹۲ واحد مسکونی سال ۱۴۰۱تحویل مددجویان این نهاد شد و سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۵ واحد در استان اجرایی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: در مدت مذکور ۱۷هزار و ۸۰۸ مورد کمک هزینه اجاره مسکن با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد کمک شده است.

شیخ‌پور تصریح کرد: همچنین در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد یک هزار و ۳۹۳ مورد تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار ۵۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد لرستان اهدا شد، گفت: این تعداد جهیزیه با مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان