Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@13:11:39 GMT

عربستان وارد عصر هسته‌ای شد!

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۳۳۱۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «زهیر نواب»، رئیس سازمان زمین شناسی عربستان در "أصفر ثویلیل" از توابع استان الحائط در منطقه حائل فعالیت‌های اکتشافی و حفاری منابع اورانیوم و توریوم را افتتاح کرد.

در این پروژه سازمان زمین شناسی عربستان و شهرک انرژی هسته‌ای و نیروهای تجدیدپذیر ملک عبدالله و تیمی از چین همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می گویند چون توان علمی عربستان متکی بر دانش بومی نیست بنابراین چشم انداز علمی و فناوری خوبی برای سال 2030 این کشور نمی توان متصور شد.

زهیر نواب تاکید کرد، این طرح در راستای اجرای دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب تلاش‌های عربستان برای اکتشاف مواد خام اورانیوم و توریوم و بهره‌گیری از آنها در طرح‌های مسالمت آمیز و اکتشاف و حفاری منابع معدنی و برخی امور دیگر همچون تولید نیروی برق و شیرین کردن آب دریا و دستیابی به منابع جدید انرژی و تکیه بر این‌ها به جای نفت انجام می‌گیرد.

این طرح در قالب چشم انداز عربستان برای سال ۲۰۳۰  راه اندازی شده است .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست