Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به بند ب ماده 34 اصل 44 قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت.

بر این اساس در این طرح دو فوریتی، قرار بود که وزارت اقتصاد مکلف به تسویه بدهی سهامداران سهام عدالت ظرف چهار سال شده و مالکیت آن به سهامداران انتقال پیدا کند. طرحی که دو فوریت آن با 87 رای موافق، 91 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ یک فوریت این طرح در حالی امروز به رای گذاشته شد که نمایندگان با 106 رای موافق، 66 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس به آن رای ندادند؛ بنابراین این طرح به صورت عادی اعلام وصول شد.

این گزارش می افزاید: بر اساس ماده 34 در اجرای سیاست‌ گسترش مالکیت عمومی ‌به ‌منظور تأمین عدالت اجتماعی، دولت مجاز است تا چهل درصد مجموع ارزش سهام بنگاههای قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه دو ماده (2) این قانون را با ضوابط ذیل به اتباع ایرانی مقیم داخل کشور واگذار کند:

الف ـ در مورد دو دهک پائین درآمدی با اولویت روستانشینان و عشایر، پنجاه ‌درصد تخفیف در قیمت سهام واگذاری با دوره تقسیط ده ساله.

ب ـ‌  در مورد چهار دهک بعدی تقسیط تا 10 سال حسب مورد داده خواهد شد.

تبصره1ـ  مبناء قیمت‌گذاری، قیمت فروش نقدی سهام در بورس خواهد بود.

تبصره2ـ  تخفیف‌های مذکور در بند « الف» این ماده به حساب کمک‌های بلاعوض به اقشار کم درآمد منظور می‌‌شود.

تبصره3ـ  وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سایر نهادهای ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون، افراد مشمول این ماده را با سازوکارهای علمی ‌و دقیق شناسایی و شرایط واگذاری سهام به مشمولان را فراهم کند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد