Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  یک مقام ارشد دولتی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: دولت قصد دارد از میان 9 حامل انرژی تنها قیمت دو حامل یعنی بنزین و گازوئیل را افزایش دهد.

 

وی افزود: پیشنهادات مختلفی مطرح شد و گزینه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه رقم 1600 تومان برای بنزین و 600 تومان برای گازوئیل بود که با مخالفت و مقاومت تعدادی از وزرا و مسئولان همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول ارشد دولت با اشاره به مخالفت وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی با نرخ پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه گفت: درنهایت در آخرین جلسه هیأت وزیران که لایحه بودجه سال 97 بررسی شد، قیمت 1500 تومان برای بنزین و 400 تومان برای گازوئیل تصویب شد.

 

وی در خصوص تغییر این دو نرخ گفت: این ارقام در هیأت دولت نهایی شده و فعلاً بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.

 

به گفته این مقام مسئول ارشد دولتی افزایش حامل‌های انرژی طبق تبصره 14 قانون بودجه سال 96 بوده و حتی اگر مجلس با تبصره 18 لایحه بودجه 97 مخالف باشد، این کار می‌تواند اجرایی شود.

 

وی یادآور شد: دولت بنا دارد تا پایان سال قیمت این دو حامل را افزایش دهد و قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه ششم توسعه به آن تأکید می‌کند.

 

این مقام مسئول ارشد دولتی ادامه داد: هنوز زمان اجرا در دولت جمع‌بندی نشده است.

 

 دولت در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 بالغ بر 17.400 میلیارد تومان درآمد از مابه التفاوت حامل‌های انرژی در سال 97 نسبت به ابتدای سال 96 پیش بینی کرده که در بخش‌های تولید و اشتغال هزینه کند.

 

همچنین نوبخت چندی پیش در رسانه‌ها عنوان کرده بود رقم افزایش بنزین می‌توان بیش از 1500 تومان باشد.

فارس

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول مربوط به اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی