Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@13:51:59 GMT

کارخانه چوکا و صنایع چوب اسالم واگذار می شود!

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۴۳۷۰

کارخانه چوکا و صنایع چوب اسالم واگذار می شود!

مدیرعامل شستا گفت: کارخانه چوکا و صنایع چوب اسالم از مجموعه‌هایی هستند زیان ده هستند و طرح‌های اصلاحی برای واگذاری آنها در نظر گرفتیم که آن را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مریان خبر ، در نشست خبری مشترک مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و شستا آخرین روند اقتصادی بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست خبری، مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در پاسخ به پرسش در مورد اینکه با توجه به خروج شستا از بنگاهداری و ضررده بودن برخی از شرکت‌های این مجموعه، بخش خصوصی تمایلی برای ورود به این حوزه‌ها نخواهد داشت. تکلیف صنایعی مانند چوکا که ضررده هستند و تعداد زیادی کارگر دارند چه می‌شود؟ گفت: در حال حاضر شرکت چوکا یک خریدار از کشور روسیه دارد که برای مشارکت یا خرید کامل در حال مذاکره با آنها هستیم.

وی ادامه داد: این شرکت هزار نفر نیروی انسانی دارد. در حالی که واحدهای مشابه با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند. از طرف دیگر مصرف کاغذ در داخل نیز به حداقل رسیده است. ضمن آنکه در هنگام خصوصی‌سازی و واگذاری آنها زنجیره تامین رعایت نشد. به طور مثال در واگذاری ذوب‌آهن به شستا فقط کارخانه تحویل داده شد ولی معدن را به صورت جداگانه واگذار کردند. در واگذاری چوکا نیز جنگل که به عنوان مواد اولیه این کارخانه است را به وزارت دفاع داده‌اند و الان ما باید با قیمت گزاف به دنبال تامین این زنجیره باشیم. ضمن آن که تا به‌امروز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که حقوق کارگران را تامین کنیم.

لطفی تصریح کرد: بیشتر کارگران چوکا در آینده نزدیک بازنشست خواهند شد و مجموعه اسالم نیز به ۳۰ نفر رسیده است. هفته گذشته من صحبتی با آقای نوبخت داشتم و توانستیم دو مصوبه ۵۰ میلیاردی برای این مجموعه دریافت کنیم. ضمن آن که برای واگذاری چنین مجموعه‌هایی که زیان ده هستند طرح‌های اصلاحی در نظر گرفتیم که آن را اجرا خواهیم کرد.

با این اوصاف به نظر می رسد بزرگترین کارخانه های تولیدی غرب کشور که سهم زیادی در اشتغال شهرستان های غرب گیلان را داشتند در شرف تعطیلی باشند و این می تواند معظلی مضاف برای این شهرستان های که از درصد بالای بیکاران رنج می برد باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره و پس از سالها، طلسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شکسته شد و این دو تیم بزرگ پایتخت به ترتیب به کنسرسیوم هایی از هلدینگ خلیج فارس و زیرمجموعه هایش و کنسرسیومی متشکل از 6 بانک واگذار شدند.

استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باید از زیر سایه مالکیت مشترک زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خارج می شدند که بالاخره این کار صورت گرفت.

طبق اخبار اعلام شده، فردا صبح آیین واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با حضور وزرای اقتصاد و ورزش برگزار می‌شود تا سرخابی ها در آخرین روزهای ددلاین تعیین شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، رسما واگذار شوند.

دیگر خبرها

  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • رضا درویش واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که بالاخره محقق شد
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور