Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای بافت با ارزش روستای خور تاکنون ۹۲۶ میلیون تومان هزینه شده است گفت: با توجه به سرشماری سال ۹۵ از ۸۸ هزار واحد مسکونی استان ۶۹ هزار مقاوم‌سازی و ۲۶ هزار استحکام بسیار پایین دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم ظهر امروز در واگذاری 9 قرارداد به نمایندگی از 86 قرارداد واگذاری زمین در خوسف در روستای خور  اظهار داشت: این زمین‌ها به صورت تفکیک شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و جهت ساخت تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 18 میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال باید برای اخذ پروانه ساخت اقدام و در 18 ماه کار ساخت و ساز آن تمام شود، افزود: هرکس اقدام نکرد قرارداد واگذاری به صورت یک طرف لغو خواهد شد.

آسمانی‌مقدم افزود: باتوجه به اینکه کشور ما جزو 10 کشور زلزله خیر جهان است و باتوجه به اینکه پیش‌بینی زلزله میسر نیست بهترین راه برای مقابله خسارات ناشی از زمین لرزه پیشگیری و مقاوم‌سازی و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرشماری سال 95 از 88 هزار واحد مسکونی موجود در استان 69 هزار مقاوم‌سازی شده ‌و 26 هزار واحد دیگر از استحکام بسیار پایینی برخوردار است که اگر زلزله با ریشتر بالا رخ دهد شاهد فاجعه در استان خواهیم بود که هرچه سریع‌تر برای مقاوم سازی باید اقدام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف نیز 3 هزار و 300 واحد کم دوام داریم که باید برای مقاوم‌سازی اقدام شود.

آسمانی‌مقدم افزود: برای واحدهای تولیدی در راستای حمایت از اشتغال زمین به صورت رایگان تا زمان بهره‌برداری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای بافت باارزش روستای خور تاکنون 926 میلیون تومان هزینه شده ‌و عواید فروش زمین 70 درصد آن در روستاها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر