Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@08:00:43 GMT

شکر نباید ارزان‌تر از قیمت مصوب شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۵۱۵۳

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مدتی است که دلالان، شکر را زیر قیمت مصوب تنظیم بازار از کارخانجات خریداری می‌کنند که در صورت ادامه این روند، ورود کرده و ذخایر استراتژیک خود را از محل داخل بازار تأمین می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، یزدان سیف به وضعیت بازار شکر و اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده، افزایش تولید چغندر قند به عنوان محصول پایه تولید شکر در کشور و همچنین فعال شدن کارخانجات قند، شکر به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، اما این بدان مفهوم نیست که به دلیل عرضه فراوان، برخی بخواهند شکر را زیر قیمت مصوب بازار خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اخیراً برخی دلالان با آنکه قیمت مصوب شکر هر کیلو 2722 تومان است، شکر را کیلویی بین 2600 تا 2620 تومان از کارخانجات می‌خرند که اگر این روند ادامه یابد، شرکت بازرگانی دولتی ورود خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه به دنبال حمایت از تولید چغندر قند و صنایع قند و شکر در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: اگر این روند ادامه یابد، ذخایر استراتژیک خود را که معمولاً از طریق واردات تأمین می‌کردیم، را از بازار داخلی تأمین می‌کنیم تا تعادل در قیمت شکر ایجاد شود.

قیمت شکر طی دو سال اخیر با افت و خیزهای زیادی همراه بود، تا جایی که به دلیل واردات دیرهنگام شکر در خردادماه سال 96، قیمت آن در بازار مصرف تا کیلویی 4 هزار تومان هم رسید، اما پس از آن دولت با فعال کردن کارخانجات قند و شکر و افزایش تولید داخل که قاعدتاً وابستگی به واردات را کاهش می‌دهد، در قیمت شکر تعادل ایجاد کرد تا جایی که این محصول در بازار مصرف به قیمت هر کیلو 3 هزار تومان رسیده و ثابت مانده است، اما ظاهراً این روزها دلالان سعی در ارزان خری شکر از کارخانه‌های قند و شکر دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار