Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:07:29 GMT

سند امنیت غذایی نقشه راه سلامت در استان مرکزی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۵۲۵۶

سند امنیت غذایی نقشه راه سلامت در استان مرکزی است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سامانه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، فتح الله حقیقی در نشست شورای راهبردی جمعیت استان مرکزی،افزود: شاخص هایی که از شورای راهبردی جمعیت استان حاصل می شود در تدوین سند امنیت غذایی به طور مستقیم اثرگذاری دارد و در عرصه تصمیم های سلامت محور استان نقش آفرینی می کند.
وی گفت: الگوی بیماردهی و رفتارهای زیستی در ده های اخیر در کشور دستخوش تغییر بنیادی شده و به منظور حفظ و ارتقای سلامت نیاز است که الگو و نقشه راه برای تمامی دستگاه ها ، بخش های تولید و توزیع از مزرعه تا سفره مردم در حوزه امنیت غذایی در استان شفاف تعریف شود و نظارت اصولی بر روند کار نیز اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شاخص های جمعیتی از مهمترین موضوعات جامعه و پایه برنامه ریزی است و از اهداف شورای راهبردی جمعیت الگو سازی براساس شاخص های جمعیتی می باشد و این الگوها باید به مبادی ذیربط ارائه شود تا شاکله امور به صورت نظام مند طبق آن رقم بخورد.
حقیقی افزود: زیرساخت هادر تمامی بخش ها باید بر اساس شاخص ها اصلاح شود و بر این اساس محور فعالیت شورای راهبردی جمعیت فراتر از آمار و تحولات جمعیتی استان و امری کلیدی و ارزشمند است.
وی گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعات آماری بر اساس شاخص های علمی نیاز جدی استان است که باید تحقق یابد.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری استان مرکزی افزود: به منظور ایجاد بانک جامع اطلاعات آماری مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، ثبت احوال، امور بانوان و خانواده تکلیف دارند مراحل کار را با جدیت پی بگیرند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته پژوهش گفت:ایران در زمینه پژوهش رتبه 26 جهان ودر منطقه رتبه اول را دارد اما در حوزه تبدیل پژوهش به ثروت ضعف هایی وجود دارد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اُفت بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی در پله ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص بورس و اوراق بهادار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اُفت بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی در پله ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحدی ایستاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص هم‌وزن، نیز با روند مثبت همراه بوده و با یک هزار ۳۲۱ واحد افزایش در سطح ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحدی قرار گرفته است.

در روند معاملات امروز نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شپنا»، «نوری»، «شبندر»، «وغدیر» و «وبملت» بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با روند نزولی و اُفت ۴۷ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحدی رسید.

دیگر خبرها

  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی