Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
عضو شورای شهر از تشکیل ۵۰۰ هزار پرونده نزاع خیابانی منجر به جرح منتهی به تشکیل پرونده در دستگاه نظامی و قضایی در پایتخت در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن رسولی که در نشست چشم‌انداز مددکاری اجتماعی در ایران صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه تهران در شب بیش از هشت‌ونیم میلیون و در روز بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: به نظر می‌رسد آینده این شهر متاثر از شکاف‌های ناشی از مشکلات قومی، مذهبی، مسائل جنسی و بحران آب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علی‌رغم کاهش جمعیت روستایی به ۲۰ درصد از جمعیت کشور در استان‌های مختلف با نزاع‌هایی بر سر آب روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: جامعه مددکاری باید خودش را آماده کند و با ادبیاتی متفاوت از حکومت‌گران صحبت کند. امروز جامعه مددکاری برای مردم ناآشناست و نتوانسته است برندسازی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شورای شهر تلاش خواهیم کرد که نمادی را به عنوان نماینده رشته مددکاری در تهران انتخاب کنیم. به این ترتیب در شورای فرهنگی عمومی کشور نیز این حرفه را بشناسانیم. این خواسته باید از رئیس شورای شهر نیز مورد مطالبه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست ماریکو کیمورا رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۴ تلاش کرده است تا اهدافی را برای ۲۷ کشور منطقه در مددکاری اجتماعی مشخص کند، گفت: این کشورها باید از نزدیک با یکدیگر همکاری داشته باشند و به این شکل نسبت به توسعه شبکه در تقویت سازمان‌ها و ارتباطات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های مددکاری اجتماعی در منطقه تصریح کرد: اعضای کشورهای عضو فدراسیون مددکاری باید احساس کنند یک خانواده هستند و به این ترتیب حس تعلق و همبستگی را به عنوان مددکاران اجتماعی در خود ایجاد کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی با اشاره به اینکه جامعه جهانی به دنبال تغییر آینده و نگاه خود نسبت به مددکاری اجتماعی است، اظهار کرد: برای حل مشکلات نابرابری مددکاران اجتماعی سال‌هاست که تلاش کرده‌اند روش‌هایی را تدوین و اجرا کنند. کشورهای منطقه در تلاش هستند تا توسعه پایدار را در کشورشان ترویج کنند و اقداماتشان را در معرض عموم قرار دهند.

وی با اشاره به کیفیت انجام خدمات مددکاری اجتماعی در ایران اضافه کرد: در ایران نیز افراد به مراکز مددکاری اجتماعی به شکل گسترده مراجعه می‌کردند و چه افرادی که در این مراکز مشغول ارائه و چه کسانی که دریافت‌کننده خدمات بودند به این فرایند افتخار می‌کردند.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی بالا در منطقه افزود: با توجه به این تفاوت‌ها باید از دانش محلی بهره‌ بیشتری برد. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین باعث ارتباط بیشتر ایران با سایر کشورها خواهد شد.

در همین زمینه: نه به آزارگری! نگرانی از «خشونت خفته» دختران و «رفتار پرخطر» پسران خشونت‌ها دارند له‌مان می‌کنند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال از ابتدای طرح نوروزی

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به برخورد جدی با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۵ فقره پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و در این رابطه ۲۱ نفر نیز دستگیر، که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار رضا بنی اسدی فر که برای بازدید از یگان‌های انتظامی به کرمان سفر کرده، ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز، از جابه جایی ۶۵۱ هزار و ۱۲۹ مسافر در امنیت کامل خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و ۶۱۶ رام قطار این مسافران را به مقصد رسانیده، که پلیس راه آهن در این راستا با ارائه خدمات انتظامی به مسافران و تأمین امنیت مسیر قطارها و خطوط ریلی را برقرار کرده است.

وی ضمن قدردانی از اقدام های صورت گرفته در قرارگاه نوروزی، گفت: اقدامات نظام مند، هدفمند و دقیق با رویکرد کاهش سرقت ها و افزایش خدمات انتظامی به مسافران مثمر ثمر بوده و آمارهای ارائه شده بیانگر این مهم است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: سرمایه اجتماعی در ایجاد اقتدار و روان سازی مأموریت ها اهمیت ویژه ای دارد که همراهی مردم با فراجا ریشه در سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به پلیس دارد که در حال افزایش است.

سردار بنی اسدی فر، اقدامات پلیس راه آهن کشور در حوزه پیشگیری اجتماعی و انتظامی را قابل توجه دانست و افزود: توزیع بروشور و پخش فیلم توصیه‌ها و هشدارها در ایستگاه های راه آهن در زمینه پیشگیری اجتماعی باعث ارتقاء سرمایه اجتماعی پلیس و جلب مشارکت مردمی خواهد شد.

وی بیان کرد: بهره گیری از گشت های پیاده، خودرویی و موتوری، بدرقه و استقبال از مسافران و تأمین امنیت قطارهای مسافری در راستای پیشگیری انتظامی جای تقدیر دارد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا تصریح کرد: علاوه بر پیشگیری از جرم، توجه به تمهیدات امنیتی نیز باید جدی گرفته شود.

سردار بنی اسدی فر در پایان با اشاره به برخورد جدی با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۵ فقره پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و در این رابطه ۲۱ نفر نیز دستگیر، که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.

در این بازدید گزارش جامع و کاملی از کلیه اقدامات پلیس راه آهن کرمان در عرصه های مختلف انتظامی و فرهنگی در راستای تأمین امنیت مسافران که قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب کرده اند، ارائه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال
  • تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال از ابتدای طرح نوروزی
  • حضور ۲۰۰۰۰ نفری شهروندان در جشنواره شهر رمضان بوستان لاله
  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید