Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@12:26:10 GMT

تصمیم ترامپ علیه قدس اجرایی نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۸۳۰۱

تصمیم ترامپ علیه قدس اجرایی نخواهد شد

امروز (یکشنبه) ترکیه شاهد تجمع و تظاهرات گسترده در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس بود.

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به این تجمع که با شعار «به خاطر فلسطین مستقل و قدس آزاد» برگزار شد، اعلام کرد قدس، عربی و اسلامی است و برای همیشه قضیه اول مسلمانان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه تأکید کرد تصمیم ترامپ علیه قدس عملی نخواهد شد و اصلا اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد دولتی داشته باشد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، همزمان جنبش حماس امروز به مناسبت سی‌امین سال تأسیس خودش در صیدای لبنان مراسمی با شعار آزادسازی قدس و تمام فلسطین با حضور شخصیت‌های فلسطینی و لبنانی برگزار کرد. در این مراسم  اعلام شد قدس «واحد» است و «تقسیم و اشغال شدن» را نمی‌پذیرد.

تظاهرات‌ها در برخی نقاط دیگر جهان در اعلام همبستگی با قدس ادامه دارد؛ امروز مردم بوسنی وهرزگوین و پاکستان نیز در حمایت از قدس به خیابان‌ها آمدند.

 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است

حسین امیرعبداللهیان با تبریک پیروزی‌های میدانی و سیاسی مقاومت در فلسطین و نوار غزه، گفت: علیرغم شرایط بسیار سخت و دردناک در نوار غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب دیروز در شورای امنیت سازمان ملل، آن را اقدامی دیرهنگام و در عین حال مثبت و یک پیروزی سیاسی برای ملت فلسطین در نتیجه پایداری، صبر و استقامت آنان و صلابت قهرمانانه نیروهای مقاومت فلسطین در میدان نبرد و نیز حمایت افکار عمومی و ملتهای جهان از فلسطین دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر هنیه به تهران در پی پیروزی‌های میدانی و نیز سیاسی مقاومت و در آستانه روز جهانی قدس را حائز اهمیت دانست و گفت، قطعا گرامیداشت و فعالیت‌های روز قدس امسال متفاوت و باشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد رژیم صهیونیستی برغم جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچیک از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدین نیز برغم حمایت‌های تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آنها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق و حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ملت مظلوم فلسطین در شش ماهه اخیر گفت، اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریانهای اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعا از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت، برغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده اند.

هنیه با تبیین مراحل چندگانه عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماهه اخیر گفت، آنها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود، صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف خود اقدامات و جنایات مختلف و وحشیانه‌ای شامل کشتار جمعی شهروندان و زنان و کودکان، تخریب گسترده و سازمان یافته، محاصره کامل نظامی و گرسنگی دادن مردم و ساکنان نوار غزه را در پیش گرفتند که نتیجه این اقدامات حدود ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و جانباز، تخریب کلی و جزئی حدود ۶۰ درصد نوار غزه و آواره کردن حدود ۱ و نیم میلیون نفر به سمت رفح بود، اما با تاکید می‌گویم که دشمن برغم همه جنایت‌ها نتوانست به هیچیک از اهداف خود دست یابد و امروز مظاهر شکست دشمن در سطوح میدانی، سیاسی و بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال هویدا شدن است.

وی تاکید کرد صهیونیست‌ها توقف جنگ را یک شکست راهبردی برای خود و اولین نتیجه آن را سقوط نتانیاهو می‌دانند و آمریکا نیز برغم لفاظی ها، هیچ تغییر راهبردی در مواضع خود و حمایت از رژیم صهیونیستی نداده است.

اسماعیل هنیه خواستار اقدام جدی‌تر و مؤثرتر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و ایجاد یک حرکت مؤثر بین‌المللی بمنظور حمایت از ملت فلسطین و ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

هنیه تاکید کرد قدس و مسجدالاقصی محور اصلی مسئله فلسطین است و روز قدس امسال بعنوان یادگار امام خمینی (ره) در شرایطی فرا می‌رسد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علاوه بر ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، علیه مسجدالاقصی نیز تشدید شده و ما امیدواریم که روز قدس امسال یک روز تاریخی در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان
  • علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • اسماعیل هنیه: رژیم اسرائیل با انزوای بی سابقه رو به رو شده
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • اسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید
  • دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
  • هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند