Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان مستند «بانو قدس ایران» در این فیلم سعی کرده بود خانواده حضرت امام را با خانواده همسرش مقایسه کند. به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، درحالی که مستند «بانو قدس ایران» درباره همسر محترم حضرت امام ابتدا قرار بود به عنوان فیلم افتتاحیه یازدهمین جشنواره سینماحقیقت پخش شود و درباره آن هم تبلیغاتی بسیار زیادی شده بود، در آخرین لحظات از جشنواره کنار گذاشته شد، اما این مستند باز هم در آخرین لحظات، وارد جشنواره سینماحقیقت شد و بدون اطلاع قبلی، به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امیرحسین جوانشیر، منتقد سینما درباره این مسئله گفت: این برای ما سؤال است که اگر این مستند مشکلی نداشت چرا تهیه‌کننده مستند، آن را از جشنواره خارج کرد و اگر مشکلی داشت، چرا آن را بعدا نمایش دادند؟

وی با تأکید بر اینکه مستند «بانو قدس ایران» دچار ایرادات اساسی است، اظهار داشت: کاملا آشکار است که تن‌ها کسانی می‌توانند فیلم یا مستند و هر اثر هنری دیگری درباره امام خمینی (ره) و اطرافیان آن حضرت خلق کنند که اولا شناختی کافی از ایشان داشته باشند و ثانیا به راه و آرمان امام اعتقاد داشته باشند. بهتر بود موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) از افرادی به عنوان گروه سازنده این مستند استفاده می‌کرد که از این ویژگی‌ها برخوردار باشند.

جوانشیر ادامه داد: کارگردان مستند «بانو قدس ایران» در این فیلم سعی کرده بود خانواده حضرت امام را با خانواده همسرش مقایسه کند! و در این قیاس، خانواده همسر امام را بسیار به‌روز و پیشرفته نشان داده بود و خانواده خود امام را روستایی و واپسگرا نمایانده بود.

کاملا مشخص است که این چنین تصویرسازی، یک شیطنت است. به ویژه اینکه در طی فیلم، بار‌ها تأکید می‌شود که همسر امام علاقه‌ای به ازدواج با یک آخوند و زندگی در قم نداشته است! این فیلم به طور آشکاری عظمت امام خمینی (ره) را سانسور کرده است. زندگی امام خمینی (ره) و پدر ایشان پر از زیبایی و شگفتی بوده، اما این مستند هیچ کدام از آن‌ها را نشان نداده است.

این منتقد در پایان تأکید کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) پیش از این نیز یک فیلم سینمایی با نام «فرزند صبح» را درباره زندگی امام راحل تولید کرده بود که آن فیلم هم به خاطر ضعف شدید و نگاه تحریف‌آلود به آن حضرت هیچ‌گاه امکان نمایش نیافت و این بار هم در مستند «بانو قدس ایران» همان اتفاق تکرار شده است. این نشان می‌دهد که بخش هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز مانند برخی بخش‌های دیگر این مجموعه بسیار ضعیف است و نمی‌تواند آثاری در شأن شخصیت امام خمینی (ره) تولید کند.

گفتنی است در طی سالیان گذشته به دلیل تحریف سخنان امام (ره) و عدم واکنش موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) همواره انتقادات فراوانی از جانب دلسوزان انقلاب به این موسسه وارد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

به نام خدا

"سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف هاى انقلاب و براى مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

دوم اردیبهشت، یادآور اتفاق میمون صدور فرمان تاریخی بزرگ معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قَدَّسَ ا‌لله نَفسَهُ الزَّکِیَّه)، مبنی بر شکل گیری نهادی است که از بدو تأسیس تاکنون با صلابت و بصیرت، در راه صعب و سخت پاسداری از کیان نظام، تمامیت ارضی میهن اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب، ذره‌ای فروگذار نکرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه این سال ها، ضمن حضوری موفق در کنار سایر نیرو‌های مسلح، در پاسخگویی به نیاز‌های امنیتی و دفاعی کشور و نیز در عرصه مواجهه با تهدیدات امنیتی و نظامی در فراسوی مرز‌های جغرافیای سرزمینی ایران اسلامی، نقشی راهبردی و تعیین کننده داشته و توانسته است با خنثی سازی توطئه‌های مهندسی شده و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی، هرگونه خطری را از ایران اسلامی و منطقه دور سازد.

بیشتر بخوانید

 انتخابات، نشانگر بلوغ دینی، معنوی و سیاسی مردم است/ رمضان، ماهی برای تطهیر از گناهان

کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و محرومیت زدایی و نیز به خاک مالیدن پوزه کثیف مستبدان عالم در خاک اسرائیل در قالب دو حمله جانانه به پایگاه عین الاسد و عملیات وعده صادق، همه و همه نشان دهنده جدیت این نیروی مکتبی و مردمی در جهت تحقق رسالت‌های خویش است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سجاده نشینان مسلخ عشق، شهیدان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این مناسبت فرخنده را به همه فرماندهان دلیر و پاسداران رشید انقلاب اسلامی به ویژه فرماندهی محترم، معاونین و همه پاسداران سبز پوش سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، از خدمات ارزنده و مساعی ماجور این سربازان شایسته انقلاب در تأمین امنیت و آرامش استان و نیز توسعه و عمران شهری و روستایی در قالب گروه‌های جهادی، تشکر و قدردانی می‌کنم و از درگاه حضرت پروردگار، سربلندی و توفیق همه پاسداران جان بر کف را در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحت رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (حفظه الله) مسئلت دارم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد
  • ذات و حقیقت سپاه برگرفته از فرهنگ عاشوراست