Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:31:40 GMT

نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۹۲۰۶

نظارت بر بازار شب یلدا در شیراز تشدید می شود

محمود هاشمی، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون کمبودی در زمینه اقلام پُر مصرف در شب یلدا نظیر هندوانه، انار، خشکبار و آجیل گزارش نشده است.
وی ادامه داد: قیمت مصوب بازار شب یلدا امسال برای هر کیلو هندوانه 15 هزار ریال در میدان و 18 هزار ریال در مغازه مصوب شده است.
هاشمی اضافه کرد: همچنین قیمت مصوب برای هر کیلو انار شیرین و میخوش در میدان 50 هزار ریال و در مغازه های سطح شهر 65 هزار ریال تعیین شده است که تمام واحدهای عرضه کننده از فردا (دوشنبه) موظف به رعایت این قیمت ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، در مورد آجیل و خشکبار نیز گفت: به دلیل تفاوت در کیفیت انواع آجیل و تنوع در درجه بندی این محصول در سال های اخیر قیمت مصوبی برای آجیل در نظر گرفته نشده لیکن با استناد به فاکتور خرید و اعمال 10 درصد سود مصوب، نظارت بر فروش و نحوه عرضه این کالا نیز انجام خواهد شد.
هاشمی ادامه داد: شهروندان می توانند هرگونه شکایت از تخلفات احتمالی در این زمینه مانند گران فروشی و کیفیت محصولات عرضه شده به ویژه آجیل و خشکبار را برای پیگیری به شماره 124 گزارش دهند.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی فارس هم به ایرنا اظهار داشت: به دلیل افزایش یک شبه تقاضا و همچنین خارج از فصل بودن هندوانه که یکی از میوه های اصلی شب یلداست ،افزایش قیمت این محصول امری طبیعی و معمول است.
هدایت الله رحیمی افزود: کمبودی در زمینه تامین اقلام مورد نیاز شب یلدا وجود ندارد و انواع میوه ها نظیر هندوانه، انار، انواع مرکبات، سبزی و محصولات صیفی به اندازه مورد نیاز در بازار توزیع خواهد شد.
وی در باره آجیل و خشکبار مورد نیاز این ایام نیز بیان کرد: در این زمینه تا کنون کمبودی گزارش نشده و قیمت این محصول را عرضه و تقاضا تعیین می کند.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس افزود: نظارت بر بازار شب یلدا با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بخش بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت می گیرد.
یلدا آخرین شب پاییز، یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که به زمان بین غروب آفتاب از سی ام آذر (آخرین روز پاییز) تا اولین ساعات ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود.
خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، با جمع شدن در منزل بزرگترهای فامیل، بلندترین شب سال را به شب نشینی می گذرانند، خانواده ها نیز انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه، هندوانه را مهیا و دور هم صرف می‌کنند. قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین تفال با دیوان حافظ نیز در این شب رایج است.
9873 /6118
مصاحبه: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید