Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر ماهواره‌ای مورخ 24 سپتامبر و 10 نوامبر 2017 از شدت گرفتن ساخت و ساز پایگاه هوایی «الخدیم» در شرق لیبی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی حکایت دارند.

خبرگزاری فارس: در حالی ساخت و ساز پایگاه هوایی الخدیم در شرق لیبی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی شدت گرفته که این کشور به بهانه مبارزه با داعش در پی حضور در مناطق نفت‌خیز لیبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ماهواره‌ای مورخ 24 سپتامبر و 10 نوامبر 2017 از شدت گرفتن ساخت و ساز پایگاه هوایی «الخدیم» در شرق لیبی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی حکایت دارند.

به نوشته وبگاه «وار ایز بورینگ»، این تصاویر گواهی محکم بر مهیا شدن امارات متحده عربی برای مداخله در نبردهای داخلی لیبی است.

پایگاه هوایی یاد شده واقع در استان «المجر» است و تصاویر ماهواره‌ای یک پارکینگ بزرگ و آشیانه‌های هواپیما برای استقرار جنگنده‌ها را نشان می‌دهد .

گفته می‌شود این آشیانه‌ها فضای کافی برای استقرار جنگنده‌های اماراتی چون «اف-16»، «میراژ-2000» و «رافائل» را دارند.

بر اساس این گزارش، امارات متحده از ژوئن 2016 هواپیماهای «ای تی 802» و پهپادهای چینی «وینگ لونگ» را در این پایگاه مستقر کرده و ناوگان این کشور عملیات تهاجمی و تجسسی را در مناطق تحت محافظت ارتش لیبی در نبرد علیه گروه‌های مخالف در بنغازی اجرا کرده‌ است.

نیروی هوایی مصر نیز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای وینگ لونگ خود را در مرزهای غربی برای گشت‌زنی و حمله علیه شبه نظامیان در لیبی مستقر کرده اما به دنبال سقوط یک جنگنده «اف -16» این کشور در 8 اکتبر 2017 در نزدیکی مرز با لیبی، این کشور تا حدودی با مشکلاتی مواجه شد.

این وبگاه نوشت: امارات ضرورت بازگشت به لیبی به ویژه منطقه نفت خیز در جنوب غربی این کشور را از تابستان سال جاری متوجه شد.

در خاتمه این مطلب آمده است: سرعت گرفتن ساخت این پایگاه جدی گرفتن عملیات ضد داعش ارتش لیبی و متحدان خارجی‌اش را در منطقه نشان می‌دهد. با توجه به درگیر بودن مصر در دو جبهه نبرد با تروریست‌ها، امارات متحده عربی آشکارا در حال برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌تر برای استقرار در لیبی جهت پشتیبانی از نیروهای مخالف اسلامگرا است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد