Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروي دريايي با برنامه‌ريزي بلندمدت از نيروي دريايي آب‌هاي سبز به نيروي دريايي آب‌هاي آبي تبديل شده است و با حضور پيوسته و اثربخش در درياهاي آزاد در مقياس جهاني عمل مي‌کند. به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري تسنيم امير دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ديدار وابستگان نظامي کشورهاي مختلف در ايران اظهار داشت: دريا همواره در تفکر و فرهنگ ايرانيان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادي و ايجاد روابط بين المللي با رعايت احترام متقابل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عظيمي از آب‌هاي کره زمين ميراث مشترک بشريت است و اقيانوس‌ها و آب‌هاي بين‌المللي عرصه لازم براي گفت‌وگوي ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌هاي ملل‌هاي مختلف را فراهم آورده و درياها مي‌توانند عرصه مشترک همکاري و روابط انساني بيشتر را به‌دور از هرگونه تعصب براي بشر به ارمغان آورند.
وي افزود: همان‌طور که همه ما مي‌دانيم دريا فرصت بزرگي براي پيشرفت و حفظ منافع ملي است. دريا براي کشورهاي دريايي و به‌ويژه تمدن‌هاي دريايي عامل مهم زندگي است و هيچ کشور ساحلي نيست که منافعي در دريا نداشته باشد؛ به همين دليل مقام معظم رهبري فرموده‌اند منافع دريا متعلق به همه است و امکانات دريايي پربرکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه مي‌شود از اين برکت به‌نفع کشور استفاده نکرد.
امير خانزادي بيان داشت: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگي، نيروي دريايي ضمن حضور در دريا، تأمين امنيت خطوط مواصلاتي دريايي کشور و تضمين امنيت چرخه اقتصاد ملي از طريق دريا را با ورود به عرصه سازندگي و ساخت تجهيزات دفاعي در طيف‌هاي گوناگون شامل شناورهاي تندرو، ناوهاي موشک‌انداز، ناوشکن‌ها و زيردريايي‌ها، گام‌هاي اساسي در زمينه استقلال دفاعي برداشته است.
فرمانده نداجا ادامه داد: با وجود تحريم‌هاي سنگين نظامي، نه‌تنها شناورها و تجهيزات پروازي و راهبردي نيروي دريايي از طريق تعميرات اساسي بومي‌سازي شده و در بالاترين سطح آمادگي نگهداري مي‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهيزات دفاعي، امروز نيروي دريايي با برنامه‌ريزي بلندمدت از نيروي دريايي آب‌هاي سبز به نيروي دريايي آب‌هاي آبي تبديل شده است و با حضور پيوسته و اثربخش در درياهاي آزاد، در مقياس جهاني عمل مي‌کند.
وي تصريح کرد: در اين فرآيند همزمان با برگزاري رزمايش‌هاي تخصصي، رزمايش‌هاي بزرگ دريايي و رزمايش‌هاي مشترک، قدرت دفاعي و توان بازدارندگي کشور در دريا ارتقا داده شده و توانايي جمهوري اسلامي ايران در برقراري امنيت مناطق دريايي تحت حاکميت و همکاري با کشورهاي دوست و همسايه به اثبات رسيده است.
وي يادآور شد، نيروي دريايي ارتش با اعزام ناوگروه‌هاي صلح و دوستي به اقصي نقاط جهان در اقيانوس‌هاي هند، آرام، اطلس، درياي مديترانه، درياي سرخ، درياي چين جنوبي و درياي خزر بازديد از بنادر کشورهاي دوست و اعزام هيئت‌هاي بلندپايه به‌صورت متقابل، بستر توسعه و تحکيم روابط را فراهم کرده است.
وي در پايان گفت: وابستگان نظامي محترم، جامعه دريايي جهان، قرن حاضر و قرن آينده را قرن دريا مي‌داند، ليکن با وجود اهميت دريا آگاهي کامل از آن وجود ندارد، به همين دليل برخي قرن آينده را قرن کوري دريا مي‌دانند، از اين رو افزايش تعامل و به اشتراک گذاري اطلاعات براي افزايش آگاهي از محيط دريا و دستيابي به امنيت جمعي بسيار حائز اهميت است و نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي توسعه‌ تعاملات در زمينه‌هاي آموزش، تبادل اطلاعات، بازديد گروه‌ها و همکاري‌هاي فني و پشتيباني با همه کشورهاي دوست با هدف ايجاد امنيت پايدار دريايي اعلام مي‌کند و بر اين باور است که امنيت منطقه با حضور و به‌دست کشورهاي منطقه ميسر است و نيازي به حضور ديگران نمي‌باشد.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!

علیرغم اینکه آمریکا اخیرا بسته اعطای کمک های بی سابقه به اوکراین را تصویب کرد، اما مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ژستی نمایشی مدعی شد که آمریکا برای تقویت توان دفاعی کی‌‎یف تلاش بیشتری نمی کند.

به گزارش مشرق، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به عدم تمایل آمریکا برای به خطر انداختن و تضعیف امنیت این کشور، گفت که واشنگتن در عوض بر اتحادیه اروپا و ناتو فشار وارد خواهد کرد تا قابلیت‌های دفاعی‌شان را با اوکراین به اشتراک بگذارند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به تازگی در یک نشست مجازی از حامیان غربی این کشور تقاضای «دست کم هفت سامانه پدافندی پاتریوت» کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین حامی کی‌یف، چیزی برای بذل و بخشش ندارد!

سالیوان دراین‌باره گفت: در حال حاضر سامانه‌های پاتریوت آمریکا به منظور حفاظت از نیروهای ما، به سراسر جهان از جمله خاورمیانه ارسال می‌شوند.

وی افزود: اگر توان تولید پاتریوت‌های بیشتری داشته باشیم، ارسال خواهیم کرد. با این حال، تعداد زیادی موشک مورد استفاده در این سامانه‌ها را (برای اوکراین) تامین می‌کنیم.

سالیوان در ادامه گفت: در حال حاضر، کاری که قرار است انجام دهیم این است که با شرکای اروپایی و سایر شرکای خود در سراسر جهان همکاری و بر آنها اعمال فشار کنیم تا سامانه‌های پدافندی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند.

پنتاگون دیروز در بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار، مهمات پاتریوت بیشتری گنجاند. با این حال، ماه‌ها یا شاید سال‌های طول می‌کشد تا سامانه‌های پدافندی به اوکراین برسد زیرا واشنگتن قصد ندارد تا به ذخایر دفاعی خود متوسل شود. در عوض، در بیانیه کاخ سفید به این موضوع اشاره شده است که «بسته جدید آغاز رویه عقد قرارداد با صنایع دفاعی آمریکاست.»

تولید یک فروند سامانه پاتریوت «ام‌آی‌ام -۱۰۴» در شرکت اسلحه‌سازی «ریتیون» آمریکا بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. آمریکا در طول این سال‌ها، بیش از یک هزار و ۱۰۰ موشک‌انداز پاتریوت تولید کرده است و براساس برآوردها صدها سامانه فعال و غیرفعال و دپوشده در اختیار دارد. اما تنها یک «واحد» سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرده است. آلمان و هلند نیز دو سامانه در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت