Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@22:51:49 GMT

درمان شپش موي سر با اسپند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۰۶۰۴

درمان شپش موي سر با اسپند

خبرگزاري آريا -

تخم شپش، رشک (Pediculus) ناميده مي شود. بيضي شکل، سفيد رنگ وکوچک است
اسپند در طب سنتي
از گياهان نام آشناي ايراني ها، اسپند است. دانه اين گياه در خانه سوزانده مي شود و دود غليظ آن براي ضدعفوني هوا، دور کننده حشرات، خوشبوکننده فضا و به باور برخي حتي خنثي کردن چشم زخم مورد استفاده قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آسيا نيز از دانه هاي اسپند به عنوان ضدانگل کرم کش و کشنده آميب استفاده مي کنند. اسپند در برخي کشورهاي ديگر نيز طرفدار دارد؛ مردم يونان از اسپند به عنوان قاعده آور، کرم کش، مسکن و خواب آور استفاده مي کنند.
در هند براي سفليس و در آفريقا نيز براي تب از اسپند استفاده مي کردند، گرچه مصرف خوراکي اين گياه مي تواند مسموم کننده باشد، اما بعضي از افراد محلي در اين کشورها هنوز از آن براي درمان آسم، کوليک، تب، سنگ هاي صفراوي، سکسکه، زردي، مالاريا، دردهاي عصبي، پارکينسون، افتادگي رحم، روماتيسم و بيماري هاي ادراري ـ تناسلي استفاده مي کنند.
خواص درماني اسپند
از زمانهاي دور مردم به اثر ضد عفوني کنندگي اسپند پي برده بودند و در اطراف بستر بيمار و محيطهاي شلوغ آن را دود مي‌کردند و بدين طريق محيط را ضد عفوني مي‌کردند.
در هر روز صبح ناشتا نوشيدن جوشانده ريشه اسپند براي درمان اگزما مفيد مي‌باشد.
افرادي که به علت ضعف مثانه يا سستي کمر دچار شب ادراري هستند؛ شب‌ها مخلوطي از تخم رازيانه و اسپند بخورند و صبح‌ها يک يا دو عدد تخم مرغ و کمي عسل ميل کنند تا شب ادراري آن‌ها درمان خواهد شد.

درمان شپش موي سر با اسپند به دليل خواص بي شمار آن بسيار متداول است
درمان شپش موي سر با اسپند
درمان شپش موي سر با اسپند به دليل خواص بي شمار آن بسيار متداول است. رشک يا Pediculus تخم شپش است که پس از هفت روز از تخم در مي آيد و مجددا شروع به تخم ريزي مي کند.
تخم شپش، رشک (Pediculus) ناميده مي شود. بيضي شکل، سفيد رنگ وکوچک است که به ساقه مو ودرز لباس به فاصله کمي از ريشه مو که دما و رطوبت مناسبي دارد مي چسبد. هر کدام از اين تخم ها درون کپسول چسبناکي قرار ميگيرند.
شپش سر چيست و چطور درمان مي‌شود؟
پس از 7 روز شپش ها از تخم در مي آيند وطي مراحلي به شپش بالغ تبديل مي شوند .ممکن است رشک سر با شوره سر اشتباه گرفته شود.
تخم شپش بيضي شکل، سفيد رنگ وکوچک است که به ساقه مو مي چسبد.
درمان شپش سر با اسپند
اسپند براي افراد گرم مزاج مضر است و اگر افرادي که مزاج گرم و خشک دارند، حتي مقادير کمي از آن را بخورند دچار مشکل خواهند شد. اگر جوشانده اسپند را صاف کرده با عسل و روغن کنجد بنوشيد، به شدت حالت تهوع ايجاد مي کند. اين گياه در افراد گرم مزاج باعث سردرد و حالت تهوع مي شود.
يکي از عجيب‌ترين و بي‌خطرترين روش‌ها براي درمان شپش استفاده از اسپند است. توصيه مي‌شود از اين روش براي همه کودکاني که به مدرسه مي‌روند استفاده شود حتي اگر موهاي آن‌ها سالم بوده و دچار شپش نشده است. اگر همه روش‌ها را براي درمان شپش موي سر امتحان کرده‌ايد ولي نتيجه‌ نگرفته ايد، جاي نگراني نيست. اگر فرزندتان نيز با مشکل شپش سر دست و پنجه نرم مي‌کند، حتما روش زير را بر روي موهايش امتحان کنيد.

يکي از عجيب‌ترين و بي‌خطرترين روش‌ها براي درمان شپش استفاده از اسپند است
براي درمان شپش سر با اسپند
براي استفاده از اين روش درمان يک قاشق اسپند خشک را آسياب کرده و با يک ليوان آب جوش مخلوط کنيد و اجازه دهيد به مدت 15 دقيقه دم بکشد. اگر موهاي فرزندتان بلند است مقدار آن را تا 2 يا 3 برابر افزايش دهيد. براي اثربخشي بهتر مي‌توانيد موها را با يک کيسه پلاستيکي پوشش دهيد. کل موها را به اين ترکيب آغشته کرده و اجازه دهيد تا 45 دقيقه روي موها باقي بماند سپس موها را باآب گرم آبکشي نماييد.
براي اينکه اثربخشي اين روش بهتر بوده و شپش مو به طور کامل از بين رود بهتر است به مدت يک هفته اين روش را تکرار نماييد.
منبع: persianpersia.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟

موضوع زگیل تناسلی یکی از مسایل مهم و حساس در حوزه بهداشت جنسی است که برای افراد زن و مرد قابلیت ابتلا وجود دارد. زگیل تناسلی، یک عارضه عفونی است که معمولاً از طریق روابط جنسی با مبتلایان منتقل می گردد. این عارضه می‌تواند باعث علائم ناخوشایندی مانند سوزش، خارش، تورم و ترشحات غیرطبیعی در مناطق تناسلی شود و همچنین در موارد خظرناک منجر به انواع سرطان به خصوص سرطان دهانه رحم شود.

شناختن نشانه‌ها و علائم زگیل تناسلی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر آن را نادیده گرفته شود، می‌تواند به عواقب جدی‌تری مانند انتقال به شریک جنسی یا ایجاد عفونت‌های جدی و همچنین سرطان در سیستم تناسلی منتهی شود. برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی، لازم است به پزشک متخصص در حوزه بهداشت جنسی مراجعه کنید یا می توانید اقدام به پیشگیری کنید تا به هیچ وجه به آن مبتلا نشوید، اطلاعات و آگاهی از روش‌های پیشگیری نیز بسیار حیاتی است. از جمله اقدامات پیشگیری می‌توان به استفاده منظم از وسایل محافظتی همچون کاندوم و رعایت بهداشت تناسلی اشاره کرد.

در این مقاله، به بررسی علائم، عوامل خطر، بهترین روش‌های تشخیص و درمان زگیل تناسلی، و همچنین اقدامات پیشگیری موثر، پرداخته خواهد شد تا به شما کمک کند درک بهتری از این موضوع داشته باشید و اقدامات لازم را برای حفظ بهداشت جنسی خود و شریکان خود انجام دهید.

 

بهترین مرکز درمان زگیل تناسلی کدام است؟

 

یکی از بهترین مراکزی که امروزه به دلیل درصد بالای درمان این بیماری بین افراد مورد توجه قرار گرفته است، مرکز درمانی ایران اچ پی وی است. این انجمن و مرکز بزرگ درمانی دارای مجوز و اعتبار بوده و با هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه بهداشت جنسی و عمومی شروع به کار کرده است و بهترین راه درمانی زگیل تناسلی را ارائه داده است در ادامه طبق تحقیقات مرکز درمانی اچ پی وی ایران به این سوال شما که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم بحث می کنیم.

 

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

 

بعد از بررسی های مکرر مرکز درمانی اچ پی وی ایران، جواب به سوال از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم را پیدا کرده است. اول باید به این توجه داشته باشید، زگیل تناسلی در برخی موارد هیچ علامت و نشانه ای ندارد و فرد زگیل تناسلی را بدون این که خودش بداند و علائمی داشته باشد به فرد دیگر منتقل می کند و ناقل بیماری تلقی می شود. در برخی دیگر از موارد فرد دارای علائمی مانند:

ایجاد برجستگی‌هایی شبیه گل‌کلم

ایجاد توده‌های کوچک در ناحیه تناسلی

خارش و سوزش در ناحیه تناسلی

تغییر رنگ ناحیه تناسلی به رنگ قهوه‌ای، گوشتی یا صورتی

درد حین رابطه جنسی

خونریزی حین رابطه جنسی

اگر این موارد را مشاهده کردید، می توان گفت که شما به اچ پی وی یا زگیل تناسلی مبتلا شده اید اما به این مورد دقت داشته باشید که برای اطمینان کامل نیاز است که مورد معاینه پزشک قرار بگیرید و یا در شرایط سخت تر آزمایشاتی مانند آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید.

 

درمان زگیل تناسلی

بعد از پاسخ به سوال از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریمم نوبت به درمان آن می رسد.

درمان زگیل تناسلی مسئله ای است که همیشه مورد بحث قرار گرفته و پیدا کردن بهترین راه درمانی حائز اهمیت بوده است، چرا که با سلامت افراد درگیر بوده و درمان اشتباه و نادرست موجب تغییر نتایج بیماری میشود.

همانطور که قبل تر هم گفته شد بهترین مرکز درمانی اچ پی وی ایران بوده که با ارائه پکیج های درمانی متنوع سعی در بهبودی افراد مبتلا به اچ پی وی دارد.

پکیج درمانی ایران اچ پی وی مناسب تمامی افرادی است که شک دارند و افرادی که مطمئن هستند به این بیماری مبتلا شده اند و میخواهند به طور کامل درمان شوند. درصد موفقیت پکیج درمانی 97% میباشد، یعنی درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری درمان می شوند و اصلا جای نگرانی نیست.

پکیج اچ پی وی ایران با قیمت مناسب و مجوز درمانی عالی به درمان بیماران کمک خواهد کرد که تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند و هیچ مجدودیت سنی نداشته و افراد بعد از سن 12سالگی می توانند با توجه به دستور العمل های موجود در آن از پکیج استفاده کنند، به طوری که نیاز به تزریق و غیره نیست و به راحتی فرد داخل خانه با عایت نکان و دستور العمل ها درمان می شود.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09964603676 در تماس باشید یا به وبسایت ایران اچ پی وی به نشانی زیر مراجعه فرمایید.

https://hpviran.com/

 

 

پیگشیری با پکیج ایران اچ پی وی

همانطور که گفته شد افراد بعد از سن 12 سالگی می‌ توانند از این پکیج استفاده کنند، حتی افرادی که هنوز به این ویروس مبتلا نشده اند می توانند جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری اچ پی وی، آن را تهیه کنند و به راحتی پیشگیری کنند تا در آینده با خیال راحت رابطه جنسی برقرار کنند.

نتایج پکیج درمانی بعد از مصرف

بعد از استفاده از پکیج درمانی اچ پی وی ایران تمامی زگیل های تناسلی از بین خواهد رفت و فرد هیچ اثری از زگیل تناسلی در بدن خود مشاهده نمیکند. همچنین بعد از کامل شدن دوره درمان، بیماری از بین می رود و به هیچ عنوان به فرد دیگری منتقل نشده و حتی از فرد دیگری که ناقل است به فرد منتقل نمی شود.

نحوه سفارش پکیج درمانی

برای سفارش می توانید به وب سایت رسمی ایران اچ پی وی یا با شماره های این مرکز درمانی در تماس باشید.

پکیج های درمانی اچ پی وی ایران به صورت محرمانه و از طریق پیک و پست پیشتاز ارسال می شود و به دست بیماران می رسد

 

سخن آخر

اگر به دنبال بهترین درمان اچ پی وی هستید ما در این مقاله سعی کردیم بهترین را به شما معرفی کنیم تا درمانی موفق داشته باشید. انجمن بزرگ اچ پی وی ایران در به غیر از ارائه درمان مناسب، سعی بر اطلاع رسانی در زمینه بهداشت جنسی و عمومی دارد تا آمار های ثبت شده را کاهش دهد، امیدواریم این مرکز درمانی در این امر خداپسندانه نیز موفق باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09964603676 در تماس باشید یا به وبسایت ایران اچ پی وی به نشانی زیر مراجعه فرمایید.

https://hpviran.com/

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است