Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محدث خراسانی معاون اسبق پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 97 نسبت به سال‌های گذشته به نسبت کل بودجه کاهش یافته است، اظهار داشت: در بخشی از لایحه بودجه امسال به آموزش و پرورش مجوزی داده شده است تا بر اساس آن ساختمان‌های مازاد تبدیل وضعیت و کاربری داده شوند؛ این اتفاق از سویی مزایایی دارد اما می‌تواند معایب خطرناک‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جنبه خطرناک این مجوز این است که ممکن است برخی مدارس خوب و وسیع به حراج گذاشته شده یا واگذار شوند و ممکن است اماکن خوب به افراد خاصی داده شود؛ به عبارت دیگر احتمال سوءاستفاده از این مجوز بسیار زیاد است.

محدث با اشاره به استانی شدن بودجه 97، اضافه کرد: استانی شدن بودجه نیز مزایا و معایبی دارد؛ از سویی این اتفاق احتمال اعمال سلیقه در تخصیص بودجه را در هر استان افزایش می‌دهد که معمولاً نقایص بودجه‌ای بیشتر دامان آموزش و پرورش را می‌گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر آیین‌نامه مشخصی برای تقسیم بودجه وجود داشته باشد، مسئولان استانی ممکن است برخی درآمدها را بیش از بودجه تعیین شده، به آموزش و پرورش اختصاص دهند که البته در کلان کشور این اتفاق نمی‌افتد و برعکس کسری که بیاید اول از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

معاون اسبق پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش نمی‌تواند مدافع خوب و توانمندی در استان برای دریافت بودجه و دفاع از آن باشد و به نظر می‌رسد خطرات این کار بر مزایای آن می‌چربد.

وی بیان داشت: احتمال کسری بودجه با مبلغ تعیین شده وجود دارد و تکه تکه و استانی کردن آن، درصد بروز مشکلات را افزایش می‌دهد.

محدث با بیان اینکه حدود 100 هزار میلیارد افزایش کل بودجه دولت به نسبت سال قبل است، گفت: در این میان افزایش بودجه آموزش و پرورش به نسبت سایر دستگاه‌ها ناموزون است و منبعی برای کاهش اختلاف حقوق شاغلان و بازنشستگان در وزارت آموزش و پرورش دیده نشده است.

معاون اسبق پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ناعادلانه بودن حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش بیان داشت: بسیاری از آشنایانی که مدارک تحصیلی آنها پایین‌تر از بنده است اما از دستگاه‌هایی غیر از آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند 2 تا 2.5 برابر بنده حقوق می‌گیرند و باید برای این تبعیض‌های شکننده چاره‌ای اندیشید. 

وی ادامه داد: مشکل کسری بودجه آموزش و پرورش همواره به سرانه مدارس، پاداش بازنشستگان، شیر مدارس و پرداخت حق‌التدریس‌ها باز می‌گردد و کیفیت‌بخشی و تحول در آموزش و پرورش باز هم قربانی کمبود بودجه شده و به تأخیر می‌افتد.

محدث خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر حقوق شاغلان وزارت آموزش و پرورش توسط متولی دیگری در دولت پرداخت شود و بودجه اختصاص یافته به آموزش و پرورش تنها برای اداره مسائل تعلیم و تربیتی در این وزارتخانه باشد، بسیاری از مشکلات بودجه‌ای آن کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل اقتصاد ودارایی استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای فارس گفت: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از طریق مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود کسب و کار وزارت اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود و بر این اساس لازم است همه مجوز‌های کاغذی قدیمی کسب و کار به شناسه یکتا با دریافت یک پیامک و دریافت QR اقدام کنند.
ایوب فرامرزی افزود: درگاه ملی مجوز‌های کشور به نشانی moiavez. Ir در نظر گرفته شده است و کلیه کسبه و فعالان اقتصادی برای دریافت خدمات هوشمند دولتی و بانکی باید مجوز‌های قدیمی را در قالب شناسه یکتا به شناسه جدید تبدیل کنند و مجوز‌های قدیمی بعد از اردیبهشت فاقد اعتبار هستند.
وی افزود: دریافت این شناسه رایگان است و  فقط باید مشخصات پشت کارت ملی، و شماره ملی و و شناسه صنفی و کد پستی درج شده بر روی پروانه صنفی را ثبت کرد.

دیگر خبرها

  • پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد