Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير توسعه بين‌الملل انگلستان تاکيد کرد که عربستان سعودي هيچ دليلي براي منع ورود مواد غذايي و کمک‌هاي بشردوستانه به يمن ندارد و اگر اين کشور به رفتار خود ادامه دهد قوانين بين‌المللي را نقض کرده و به رابطه ميان لندن-رياض آسيب مي‌زند.
روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: خانم پني موردانت که به خاورميانه سفرکرده است طي اظهاراتي از جيبوتي گفت که انگلستان نگراني‌هاي امنيتي عربستان را درک مي‌کند؛ اما اين کشور نمي تواند به هر بهانه اي مانع ورود کالاهايي که پيش از اين کنترل‌شده، به يمن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به رهبران عربستان هشدار داد: روشن است که اگر شما از گرسنگي به‌عنوان سلاح استفاده مي‌کنيد، قوانين بين‌المللي را نقض کرده‌ايد.
خانم موردانت افزود: من در جريان سفرم [به جيبوتي] شاهد بودم که جلوي کمک‌هاي بشردوستانه [به يمن] گرفته‌شده است. اگر اين کالاها وارد يمن نشود 150 هزار کودک ظرف چند ماه آينده از بين خواهند رفت.
سوء تغذيه 400 هزار کودک يمني
اين وزير دولت انگلستان گفت: در حال حاضر بيش از 400 هزار کودک در يمن دچار سوءتغذيه شده‌اند و اگر مواد غذايي وارد اين کشور نشود نرخ مرگ‌ومير به‌شدت بالا خواهد رفت.
وي بابيان اينکه از اهميت رابطه راهبردي کشورش با عربستان آگاه است تصريح کرد: اما اگر درباره واقعيت‌ها سخن نگوييم به اين رابطه کمکي نکرده‌ايم و چنانچه [عربستان] قوانين بشري را نقض کرده باشد، رابطه دو طرف دچار مشکل خواهد شد.
تهديد به تغيير مواضع انگلستان نسبت به رياض
پني موردانت خاطرنشان کرد که دولت انگلستان انتظار دارد تا عربستان ظرف مدت کوتاهي به خواست کشورش پاسخ دهد و اگر برخلاف اين انتظار رفتار کند، انگلستان در مواضع خود با رياض تجديدنظر خواهد کرد.
به نوشته ديلي تلگراف، خانم موردانت متعاقباً روز يکشنبه جيبوتي را به مقصد عربستان ترک و در آنجا با شماري از مقامات سعودي ازجمله عادل الجبير وزير امور خارجه اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.
ديلي تلگراف نوشت: خانم موردانت در ملاقات‌هاي خود بر لزوم بازشدن تمام گذرگاه‌هاي يمن براي ورود کمک‌هاي بشردوستانه تأکيد کرده است.
به گزارش ايرنا، اين دومين سفر يک مقام بلندپايه انگليسي به رياض براي اعمال فشار بر مقامات سعودي در رابطه با کاهش محاصره يمن و ورود کالاهاي بشردوستانه به اين کشور طي يک ماه گذشته به شمار مي‌رود.
ترزا مي نخست‌وزير انگلستان کمتر از يک ماه پيش به رياض سفر کرد و در ديدار با «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه و «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان بر لزوم ورود کمک‌هاي بشردوستانه به يمن تأکيد کرده بود.
به گفته سخنگوي دفتر نخست‌وزيري، «ترزا مي» در جريان ديدارهاي خود روشن ساخت که اگر قرار است از فاجعه انساني در يمن پيشگيري کنيم، ورود کالاهاي تجاري و کمک‌هاي بشردوستانه بايستي از سر گرفته شود.
خسارات و تلفات جنگ يمن به سرکردگي عربستان نگراني‌هاي زيادي در فضاي سياسي و رسانه‌اي انگليس ايجاد کرده و دولت انگلستان به دليل حمايت تسليحاتي خود از عربستان به‌شدت تحت‌فشار قرار دارد.
انگلستان از زمان آغاز حملات عربستان به يمن در فروردين 94، مجوز فروش سلاح به ارزش حدود چهار ميليارد پوند به عربستان سعودي را صادر کرده است.
«کارزار تبليغاتي عليه تجارت اسلحه» (CAAT )، که يک‌نهاد حقوق بشري است، اعلام کرد: عربستان بزرگ‌ترين خريدار تسليحات از انگلستان است و از سال 2010 تجهيزاتي به ارزش شش ميليارد و 700 ميليون پوند از اين کشور خريد کرده است.
اين نهاد حقوق بشري مي‌گويد، دولت عربستان با استفاده از تسليحات انگلستان در جنگ يمن قوانين بين‌المللي را نقض مي‌کند. بااين‌حال دادگاه عالي انگلستان طي حکمي در ماه جولاي گذشته به نفع دولت انگليس رأي داد.
عربستان قوانين بين المللي را در جنگ يمن نقض کرده است
«اندرو ميچل» وزير پيشين توسعه بين‌الملل انگلستان نيز که به‌تازگي از سفر به يمن بازگشته، هشدار داد که عربستان سعودي، قوانين بين‌المللي را در جريان جنگ يمن نقض کرده است.
وي همکاري‌هاي تسليحاتي انگلستان را با دولت سعودي در جنگ يمن خطرناک توصيف کرد و اظهار کرد که اين رابطه محکوم‌ به شکست است.
ميچل در همين حال درباره فاجعه بي‌سابقه انساني در يمن هشدار داد و گفت که تداوم اين شرايط سبب گسترش قحطي و آسيب به‌کل مردم يمن خواهد شد.
ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان، از فروردين‌ماه 94 تاکنون هزاران تن از يمني را کشته و ميليون‌ها آواره برجاي گذاشته است.
ائتلاف عربي در پاسخ به حمله اخير موشکي گروه انصار الله يمن به فرودگاه ملک خالد رياض، حملات هوايي به صنعا پايتخت يمن را افزايش داد و تمامي گذرگاه‌هاي هوايي، زميني و دريايي يمن را مسدود کرد.
سرانجام با فشارهاي بين‌المللي، ائتلاف عربي مجبور شد، روز شنبه (4آذر) بخش کوچکي از بندر الحديده و فرودگاه صنعا را براي ورود کمک هاي بشردوستانه به يمن بازگشايي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک

به گزارش قدس آنلاین، منابع مطلع در این باره اعلام کردند که حزب الله لبنان ۴۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان شلیک کرده است.

بر پایه این گزارش، آژیرهای خطر در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که در پی حمله جدید حزب الله چند صهیونیسم مجروح شده‌اند.

طبق گفته این منابع، برخی موشک‌های پرتاب شده به پایگاه رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان اصابت کرده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه برخاستن دود از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان منتشر کرده‌اند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده