Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@02:05:17 GMT

خبری جدید وخوش برای بیمه شدگان !

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۷۶۳

به گزارش پارس نیوز،

محمد بایندریان گفت: قانون بیکاری در سال 1366 تصویب شده و در سال 1369 اصلاحاتی به صورت قانون دائم در آمده است. تمام بیمه شدگان قانون تأمین اجتماعی که تابع قانون کار هستند در شرایط لغو همکاری از جانب کارفرما و بدون اراده و میل خود تحت پوشش بیمه بیکاری این سازمان قرار می‌گیرند.

وی افزود: بهره‌مند از بیمه بیکاری مستلزم داشتن حداقل 6 ماه سابقه کار و بیمه است که در این صورت فرد باید ظرف 30 روز بعد از تاریخ اخراج به اداره کار مراجعه کرده و براساس سابقه، تجربه و تأهل بین 36 تا 50 ماه از مقرری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: علاوه بر اختصاص بیمه بیکاری به افراد مشمول شرایط اداره کار، حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی به فرد و خانواده آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: طبق ماده 7 بیمه بیکاری، 55 درصد متوسط مزد روزانه ظرف مدت 90 روز قبل از بیکاری، مشروط به این که از حداقل دستمزد کمتر نباشد، در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

بایندریان خاطرنشان کرد: حداقل مبلغ بیمه بیکاری برای مشمولین مجرد،۹۳۰ هزار تومان است که در مشمولین متأهل این مبلغ به 4 نفر تحت تکلف فرد نیز تعلق میگیرد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: یک بازنشستۀ دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیئت‌وزیران تصویب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری