Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@06:38:48 GMT

عربستان 1-ایران 0 /سفر رییس فیفا به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۸۲۱

عربستان 1-ایران 0 /سفر رییس فیفا به عربستان

خرداد:سفر رییس فیفا به عربستان آن هم در میان مناقشه بحث‌برانگیر فوتبال ایران با عرب‌ها تنها یک معنی دارد. دیپلماسی قدرتمند و قوی حریف. موضوعی که کمبودش به شدت در فوتبال ایران احساس می‌شود، فقدانی که سر منشأ بسیاری از مشکلات فنی و مدیریتی فوتبال ایران در قاره پهناور آسیا است.


به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، مناقشه بین فوتبال ایران و عربستان جدیدترین چالشی است که فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده و بعد از جلسه اخیر هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا و ابهامات به وجود آمده در خصوص تغییر مواضع AFC، موضوع وارد فاز جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان باشگاه‌های ایران در سه سال اخیر در کشور ثالث به مصاف نمایندگان عربستان رفته‌اند و مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از جلسه هیات رییسه AFC اعلام کردند که تیم‌های ایرانی از این پس باید در ایران از تیم‌های عربستانی میزبانی کنند اما AFC هیچ‌گاه به صورت قاطع این تصمیم را اعلام نکرده و گفته می‌شود که تیم‌های ایرانی همچنان باید در کشور ثالث به میدان بروند. 
در این میان اتفاقی که باعث شده شانس عربستان در این پرونده افزایش یابد، سفر جیانی اینفانتینو به این شبه جزیره است. رییس فیفا با حضور در عربستان و دیدار با پادشاه عربستان، جلساتی با مدیران فدراسیون فوتبال این کشور داشته و بدون شک موضوع بازی در ایران یکی از مواردی بوده که در دستور کار جلسات مقامات عربستانی با رییس فیفا قرار داشته است.
سفر اینفانتینو به عربستان حسن نیت فیفا نسبت به این کشور شیخ نشین را نشان می‌دهد و می‌تواند تاثیر منفی در پیشبرد اهداف فدراسیون فوتبال ایران در زمینه مناقشه با عربستان داشته باشد. عربستانی‌ها در سال‌های اخیر نیز نشان دادند که سعی دارند با دعوت از سران سازمان‌های مختلف به کشورشان دیپلماسی خود را در عرصه‌های مختلف تقویت کنند.
در عرصه سیاسی نیز هنگامی که رییس جمهور آمریکا به این کشور سفر کرد، اغلب اتفاقات بعد از آن در خاورمیانه به این سفر ربط داده شد. در چنین شرایطی فدراسیون‌نشین‌ها به جای این که به دنبال تقویت دیپلماسی فوتبالی باشند، با پاک کردن صورت مساله آن را رد کرده و موضوع را حل شده قلمداد می‌کنند.
ایران علیرغم داشتن کرسی‌های مختلفی در فیفا و AFC اغلب اوقات در پرونده‌های بین‌المللی و گرفتن حق ایران با مشکل مواجه شده است. مهدی تاج به عنوان عضو کمیته مسابقات فیفا و علی کفاشیان، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در تصمیمات فوتبالی مربوط به ایران در سطح آسیا داشته و حداقل از پایمال شدن حقوق ایران دفاع کنند اما در پرونده اخیر، آن‌ها به خنده‌های اینفانتینو در جلسه هیات رییسه AFC و تبریک او به خودشان دل‌خوش کرده‌اند. تاج و کفاشیان متفقا گفته‌اند که بعد از جلسه AFC، اینفانتینو به آنها لبخند زده و تبریک گفته است؛ تبریکی که تاکنون پیامد ملموسی در چالش پر افت و خیز فوتبال ایران و عرب‌ها نداشته است.
حکم AFC درباره میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور خود یا کشور ثالث همچنان در هاله‌ای از ابهام است و چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است، اتفافات روی داده در جلسه هیات رئیسه AFC و بحث‌های رد و بدل شده هم فعلا مبهم است، تصمیم فدراسیون فوتبال ایران در قبال تحمیل دوباره بازی در کشور ثالث به باشگاه‌های ایرانی هم روشن نیست، فعلا آن چه کاملا شفاف و مشخص است، این است که فوتبال ایران در میدان رقابت دیپلماتیک، باز هم یک بر صفر از عربستان عقب افتاده است. برچسب ها: مناقشه بین فوتبال ایران و عربستان ، رییس فیفا ، اینفانتینو

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!

شهره موسوی نائب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پرونده کثیرالشاکی «کینگ مانی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

طرفداری | رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده موسوم به «کینگ‌مانی» خبر داده‌اند. متهم ردیف دوم این پرونده شهره موسوی، نائب رئیس پیشین زنان فدراسیون فوتبال بود که اکنون به ۱۰ سال حبس، رد مال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره رای پرونده کینگ مانی گفته است:

بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

موسوی که در دوران عزیزی خادم، نایب رئیس زنان در فدراسیون فوتبال بود، در طول مدت بازداشت هم کماکان از حضور خود در فدراسیون فوتبال استعفا نکرد و به صورت آنلاین در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد، اما بعد از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، با دستور حراست فدراسیون موسوی از سمت خود برکنار شد و سپس مریم منظمی جایگزین این مدیر پرحاشیه شد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • در زمان اشتباه سرمربی پرسپولیس شدم!
  • کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
  • واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان