Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس فرهنگسراي رضوان به همراه کارکنان اين مرکز، به مناسبت سالروز ولادت سردار شهيد " حاج حسين همداني" در برنامه هفتگي" به تماشاي سرو" با خانواده معظم اين شهيد ديدار مي کند.

به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رضوان؛ در اين برنامه که از ساعت 17:30 تا 18:30 سه‌شنبه 28 آذر ماه به مناسبت ولادت سردار شهيد " حاج حسين همداني" در بيت شهيد برگزار مي شود؛ سيره ي رفتاري و سلوک تربيتي وي در قالب بيان خاطرات از زبان خانواده معظمش مرور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار " حاج حسين همداني " متولد 24 آذر ماه 1329 است. وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي پايه گذاري و تأسيس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي استان همدان را آغاز و خود نيز به عنوان يکي از ارکان اصلي شوراي عالي فرماندهي سپاه استان همدان، فعاليتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازي عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجايي که چندين بار به دست ساواک دستگير شده و مورد تعقيب بود، عوامل طاغوت را به خوبي مي شناخت.
با آغاز جنگ تحميلي، لحظه اي درنگ نکرده و راه کردستان را در پيش گرفت و از آنجا که پيش از جنگ نيز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با ديگر دوستان و همرزمان در آنجا نيز گروهک هاي ضدانقلاب را مي‌شناخت، ديري نپاييد که به صف دشمن ستيزان پيوست و فرماندهي عمليات هاي مطلع الفجر را با پيروزي کامل تجربه کرد.
اين شهيد گرانقدر مفتخر به دريافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبري و فرمانده کل قواست که به خاطر هدايت و فرماندهي موفق لشکرهاي تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.
مسئوليت‌هاي سردار حسين همداني در هشت سال دفاع مقدس:
1 ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسين استان همدان
2 ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گيلان
3 ـ معاونت عمليات قرارگاه قدس
مسئوليت‌هاي پس از دفاع مقدس سردار حسين همداني:
1 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
2 ـ رئيس ستاد نيروي زميني سپاه پاسداران
3 ـ جانشيني فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه (دو دوره)
4 ـ مشاور عالي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
5 ـ جانشين سازمان بسيج مستضعفان
6-عضو هيئت‌امناي هيئت رزمندگان
7-فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران
سردار حاج حسين همداني آخرين ماموريتش، دفاع از حريم مطهر حضرت زينب(س) و کمک به مردم سوريه براي رهايي از دست گروهک صهيونيستي تکفيري داعش بود، که در همين راه شهد شهادت را نوشيد و در سن 65 سالگي پس از سالها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، نداي حق را لبيک گفت و در تاريخ 16 مهرماه 1394 به فيض شهادت نايل گرديد.
پيکر شهيد سردار حاج حسين همداني در تاريخ 19 مهرماه 94 در تهران تشييع و براي خاکسپاري به زادگاهش همدان انتقال يافت تا همرزمان اين شهيد در گلزار شهداي همدان آخرين وداع را با وي انجام دهند.
گفتني است؛ تکريم و بزرگداشت خانواده معظم و معززشهدا درکنار پاسداشت آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي همچون ( ايثار، جهاد، شهادت و مقاومت)، ثبت وضبط خاطرات شهدا از زبان خانواده معظمش به منظورآشنايي بيشتر با سيره ي رفتاري شهدا و همچنين باز نشر اين خاطرات ارزشمند از اهداف برگزاري برنامه هفتگي"به تماشاي سرو" است.
علاقمندان جهت بهره مندي از برنامه هاي فرهنگسراي رضوان مي توانند به نشاني: بهشت زهرا(س)، ورودي گلزار مطهرشهدا، مقابل جايگاه جلوس تاريخي امام خميني(ره) مراجعه کرده؛ يا براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن: 55202218 تماس بگيرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی، با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار داشت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و نشان‌دهنده بخشی از توان یک نیرو بود.

سردار حاجی‌زاده افزود: در عملیات وعده صادق فقط ۲۰ درصد از مجموع امکاناتی را که برای اقدام تنبیهی علیه صهیونیست‌ها فراهم کرده بودیم، استفاده کردیم که برای مقابله با همین ۲۰ درصد هم صف‌آرایی عجیب و غریبی انجام شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها که گفته بودند «ما دخالت نمی‌کنیم»، کاملاً دخالت کردند و در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در جریان عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه و مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان را تعطیل کرد و حتی یک هواپیمای بدون سرنشین هم به آن مناطق نفرستادند؛ بلکه تمامی امکانات آن‌ها برای مقابله با حمله‌ی ایران، بسیج شد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به کمک آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای منطقه به صهیونیست‌ها در جهت خنثی‌سازی حمله‌ی کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما، رزم‌ناوها و ناوهای هواپیمابر خود را هم وارد عرصه کردند و آن شب ۲۰ درصد از توان یک نیرو صرف مقابله با تمامی قدرت‌های جهانی و متحدان آن‌ها شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان، الحمدلله این پیروزی بزرگ به برکت خون شهدا، تدبیر و اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دعای مردم حاصل شد و در واقع این اراده ملت ایران بود که تبلور یافت.

گفتنی است؛ این سخنان سردار حاجی‌زاده در دیدار با «پیمان نصیری» قهرمان پارالمپیک کشورمان بیان شد و سپس قهرمان ارزنده کشورمان در جهت تقدیر از عملیات شکوهمند وعده صادق، مدال طلای پارالمپیک خود را به فرمانده نیروی هوافضای سپاه اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد