Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@06:38:12 GMT

هشدار قندخون بالا در مادران باردار غیردیابتی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۳۴۷۹

هشدار قندخون بالا در مادران باردار غیردیابتی

به گزارش ایسکانیوز کارشناسان در بررسی‌های پیشین خود دریافته بودند که دیابت در دوران بارداری احتمال نارسایی مادرزادی قلبی را افزایش می‌دهد اما در مطالعه جدید آشکار شد این تهدید می‌تواند حتی متوجه نوزادانِ زنان بارداری شود که قند خون آنها در این دوران افزایش می‌یابد اما به حد دیابت نمی‌رسد.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: این یافته‌ها می‌تواند تاثیر عمیقی بر چگونگی معاینات پزشکی زنان باردار و درمان آنان داشته باشد و به این ترتیب نه تنها ابتلا به دیابت بلکه حتی بالا بودن ساده قند خون نیز در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان آمریکایی، بیماری‌ مادرزادی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب به طور طبیعی رشد خود را ندارد. این مشکل شایع‌ترین نارسایی مادرزادی است و تقریبا در هر ۱۰۰۰ تولد هشت مورد یا حدود یک درصد از این عارضه مشاهده می‌شود. در حالیکه بسیاری از این نارسایی‌ها خفیف هستند برخی از آنها می‌تواند مرگبار و کشنده باشد.

متخصصان در این بررسی مشاهده کردند: در میان زنانی که قبل یا در دوران بارداری دچار دیابت نبودند خطر به دنیا آوردن نوزاد مبتلا به نارسایی مادرزادی قلبی به ازای هر ۱۰ میلی گرم در دسی لیتر افزایش قند خون در مراحل اولیه بارداری، هشت درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش هلث دی نیوز، متخصصان آمریکایی همچنین تاکید کردند: بیشتر زنانی که نوزادان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی به دنیا می‌آورند دچار دیابت نیستند.

700

دیابت بارداری دیابت بارداری معاینات پزشکی زنان باردار زنان بیماری قندخون بالا درمان مادران باردار غیردیابتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری

یک متخصص طب سنتی درباره سلامت زنان باردار صحبت کرد و گفت: در دوران بارداری، خوراکی‌های خیلی سرد یا گرم نباید استفاده شود و در مصرف حبوبات نیز باید جانب احتیاط رعایت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار
  • ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی