Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:58:22 GMT

کمبود گاز طبیعی در مناطق شمالی چین

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۴۶۱۴

کمبود گاز طبیعی در مناطق شمالی چین

پکن - ایرنا - کمبود گاز طبیعی در فصل زمستان در مناطق سردسیر شمالی و شمال شرقی چین باعث نگرانی های عمومی شده و دولت اطمینان داده است با این چالش مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از روزنامه چاینا دیلی چین، با فرا رسیدن فصل سرما و دمای زیر 20 درجه در برخی از مناطق مذکور در چین، بسیاری از نواحی با کمبود سوخت مواجه شده اند و تامین گاز طبیعی بعضا با دشواری صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از مردم در وبلاگ های عمومی این کشور از این وضعیت گلایه کرده اند و همزمان دولت اعلام کرده است انتقال گاز طبیعی روزانه به این نواحی را افزایش خواهد داد.
این روزنامه نوشته که کار انتقال گاز طبیعی از مناطق جنوبی گرمسیر به نواحی شمالی چین در شرایطی صورت می گیرد که مناطق مختلف در سراسر چین بر اثر سرما با مشکلات مشابهی روبرو شده اند.
با این وصف شرکت گاز ملی در استان گوانگ دونگ در جنوب چین امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد روزانه هفت میلیون و 250 هزار متر مکعب گاز طبیعی به مناطق شمالی چین انتقال می یابد.
شرکت ملی نفت چین و پترو چاینا دیگر شرکت بزرگ این کشور هم اعلام کرده اند که باید برای تامین سوخت مورد نیاز یک میلیون و 500 هزار خانوار، این مقدار گاز طبیعی هر روز ارسال شود.
این شرکت ها افزوده اند با تلاش های صورت گرفته و بالا بردن ظرفیت تولید، انتظار می رود در روزهای آینده میزان ارسال گاز طبیعی از جنوب به نواحی شمالی چین به 9 میلیون متر مکعب در روز برسد.
از سوی دیگر وزارت مسکن و شهرسازی چین در بیانیه ای با تایید کمبود گاز طبیعی در بسیاری از نواحی شمالی این کشور تاکید کرده است که اگر منطقه ای سوخت گاز ندارد باید به آن امکان داد از سوخت ذغال سنگ استفاده کند و نباید در این زمینه برای خانوارهای منطقه ممنوعیتی در نظر گرفته شود.
گزارش روزنامه حاکی است به دلیل جلوگیری از استفاده از سوخت ذغال سنگ در مناطق شمالی برای مقابله با آلودگی هوا و تکمیل نشدن بسیاری از طرح های انتقال گاز طبیعی ، این نواحی با کمبود گاز طبیعی روبرو شده اند.
وزارت حفاظت از محیط زیست چین بتازگی اعلام کرد که برای مقابله با‌‌ آلودگی هوا قصد دارد سوخت سه میلیون خانوار از مناطق شمالی را از ذغال سنگ به گاز طبیعی تغییر دهد.
نهادهای دولتی در بخشنامه هایی آورده اند که اگر بحث سرما و کمبود سوخت باشد باید به مناطق فاقد گاز طبیعی اجازه داد تا ذغال سنگ برای گرم شدن بسوزانند.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.
طی امروز و فردا وزش باد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!