Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:17:20 GMT

آتش سوزی زنجیره ای در جنگل های نوشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۵۱۷۰

آتش سوزی زنجیره ای در جنگل های نوشهر

نوشهر- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور شهرستان نوشهر گفت که برای دومین بار در 24 ساعت گذشته بخش دیگری از جنگل های این منطقه دچار آتش سوزی شده است .

محرمعلی دیلم صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که بامداد امروز جنگل منطقه ' مسیرو دلسم ' در منطقه کجور دچار آتش سوزی شده و تلاش برای خاموش کردن آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عصر دیروز هم عرصه جنگلی ' جمند ' در بخش کجور دچار آتش سوزی شده بود .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور گفت که آتش سوزی عرصه جنگلی جمند با تلاش نیروهای حفاظتی و قرق بانان اواخر شب گذشته خاموش شد ولی ساعاتی بعد جنگل های مسیرو دلسم آتش گرفت .
وی افزود که هم اکنون نیروهای حفاظتی و امدادی به همراه قرق بانان به منطقه آتش سوزی اعزام شدند و در حال خاموش کردن آتش هستند.
دیلم صالحی با اظهار این که این عرصه جنگلی هم منطقه سخت گذر است ، گفت که سردی هوا و دشواری دسترسی به منطقه حرکت نیروها رابرای رسیدن به منطقه و خاموش کردن با تاخیر مواجه کرده است.
وی از میزان خسارت وارده شده بر اثر این آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد ولی گفت که احتمالا با توجه به سردی هوا و وجود برف در جنگل منطقه ، شکارچیان با روشن کردن آتش باعث آتش سوزی های 24 ساعت گذشته شدند.
بخش کجور دارای 78 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است که از این مقدار 35 هزار هکتار جنگل است.
مهر ماه امسال نیز حدود 10 هکتار از عرصه های جنگلی منطقه جمند شمالی نزدیکی روستای ویسر بخش کجور دچار آتش سوزی شده بود.
منطقه جنگلی جمند در ارتفاع بیش از 2 هزار متری از سطح دریا واقع است .
همچنین نزدیک به 10 هکتار از عرصه مرتعی پیله کوه روستای فیروزآباد کجور نیز در جریان آتش سوزی شهریور ماه امسال دچار خسارت شده بود.
بخش کجور با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر درقالب 64 روستا و 2شهر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
خبرنگار :‌ مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/7078 /1602/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد عسکری بابیان اینکه سنت حسنه کمک به فقرا برگرفته از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای حمایت از محرومین و نیازمندان و استفاده از ظرفیت مسئولان و نیکوکاران از مهمترین اقدامات کمیته امداد در راستای فقرزدایی است.

عسکری با اشاره به اینکه جشن گلریزان با هدف جمع آوری کمک به طرح قرض ماندگار، اکرام ایتام و محسنین، تأمین جهیزیه، درمان و... برگزار شد گفت: در این مراسم مبلغ ۷ میلیارد ریال توسط خیرین تعهد شد.

رئیس کمیته امداد نوشهر خاطر نشان کرد: در نوشهر۴۱۷۳ خانوار تحت حمایت هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

جشن گلریزان با عنوان دست‌های ماندگار با حضور مهدی قربانی قائم مقام، احمد سعادت مدیر امورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، حبیب الله قلی پور مدیر حراست کمیته امداد استان، دکتر رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر، یزدان کرد بخشدار مرکزی، و جمعی از خیرین،  به میزبانی فرمانداری نوشهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم