Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود 21 هزارو 43 تن انواع فرآورده های دامی و خوراک دام و طیور از استان به سایر استانهای کشور صادرشده است.

کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: طی 9ماهه اول سال جاری، بالغ بر 21 هزارو 43 تن و159 کیلو گرم انواع فرآورده های دامی و خوراک دام و طیوراز جمله (گوشت مرغ ، گوشت گاو و گوسفند ، تخم مرغ خوراکی،عسل ، شیر ، ماهی ، آلایش خوراکی وغیر خوراکی و پی خام) 8 هزار جلد پوست خام گوسفندی ،108437 رأس دام زنده ( گاو ، گوساله ، گوسفند ، بز و اسب ) ،341 هزار و 175 قطعه بچه ماهی و ماهی زنده ، 51 میلیون و 286 هزار 708 عدد تخم مرغ نطفه دار، 13میلیون و123هزارو743 قطعه جوجه یک روزه و انواع مرغ زنده پس از بازرسیهای بهداشتی قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به سایر استانهای کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این فرآورده هابه استانهای خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان وبلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و اصفهان صادر شده است .


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی سوم اردیبهشت
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس