Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@17:01:24 GMT

اشتغال در هرمزگان چشم به حمایت دوخته است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۵۳۴۶

اشتغال در هرمزگان چشم به حمایت دوخته است

بندرعباس-استان گرم و ساحلی هرمزگان در جنوب ایران و در ساحل آب های گرم ونیل گون دریای عمان وخلیج فارس واقع شده و دارای ۱۴ جزیره بزرگ و مسکونی است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرمزگان به لحاظ اقتصادی، سیاسی و ترانزیتی نیز یکی از مهم ترین مناطق ایران است که از نظر گردشگری نیز دارای اهمیت بسیار بوده و بدین لحاظ همواره در طول تاریخ مورد طمع کشورهای دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرزمین گرم و با اهمیت؛ از کشاورزی پررونق، راه های ارتباطی بین المللی و معادن غنی برخوردار است و به لحاظ دربرگرفتن تنگه هرمز یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین مناطق ایران و جهان به شمار می رود اما با این وجود از مشکلاتی هم چون بیکاری، کمبود زیر ساخت های کشاورزی و خدماتی بنا بر گفته نماینده مردم بندر عباس دست و پنجه نرم می کند.

بیکاری ۳۰ درصدی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به دفتر بنده و حتی سایر نمایندگان مشکل بیکاری دارند اظهار می کند: زیبنده استانی مانند هرمزگان نیست که با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی همچنان در ایجاد اشتغال درمانده باشد.

‌حسین هاشمی تختی اظهار می کند: طبق آمار اعلام شده مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان ۱۱ درصد است اما برخی دوستان و نمایندگان این نرخ بیکاری در بین جوانان را تا ۳۰ درصد اعلام کرده اند و آنچه برای ما ملموس است وضعیت بیکاری در استان هرمزگان  بغرنج و نگران کننده است.

زیبنده استانی مانند هرمزگان نیست که با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی همچنان در ایجاد اشتغال درمانده باشدوی عنوان می کند: پیشنهاد می کنم سامانه ای برای ساماندهی و ثبت بیکاران و معرفی به بنگاه های اقتصادی خصوصی و دولتی در استان طراحی و اجرایی شودتا از این طریق افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام کنند و با توجه به مدرک تحصیلی و تخصص به مجموعه های که اقدام به جذب نیرو می کنند معرفی شوند.

هاشمی تختی ابراز می کند: اصلا زیبا نیست که با نامه نمایندگان افراد جویای کار در ادارات مشغول به کار شوند، زیرا در حال حاضر رقابتی بین نمایندگان برای بردن افراد سر کار ایجاد شده است.

وی خاطرنشان می کند:باید یک ساز و کار منظم و قانونی ایجاد شود تا رانت ایجاد نشود و شاهد ایجاد اشتغال برای اقوام و خانواده درجه یک مدیران در دستگاه های دولتی نباشیم.

وی همچنین خواستار اینست از آنجا که استخدام در دستگاه های دولتی با فرایند کوچک سازی دولت مغایر است و برای چابک سازی دولت نباید به دنبال جذب نیرو رفت لذا باید سرمایه گذار را وارد عرصه ایجاد اشتغال کنیم.

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده در تولید

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مردم این استان را کشاورزان تشکیل می دهند یادآور می شود: در این راستا مشکلاتی زیادی بر سر راه تولیدکنندگان بخش کشاورزی وجود دارد که باید برای هموارسازی راه تولید و صادرات به طور جدی اقدام شود.

وی بعضی از محصولات کشاورزی و زارعی و باغی را منحصر و نایاب دانسته و ابراز می کند: اگر مشکل صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی با جدیت تمام پیگیری و حل شود می توانیم با صادرات محصولات در بازارهای هدف با کشورهای همسایه رقابت کنیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید راه های روستایی ساماندهی شود تاکید می کند: یکی از مشکلات کشاورزان حمل و نقل محصولات باغی و زراعی است که بدلیل قرار گرفتن بعضی از این باغ ها و مزارع   کشاورزی  در مناطقی که عبور و مرور به سختی انجام می شود.

وی یادآور می شود: ما می توانیم از طریق حمل و نقل دریایی محصولات کشاورزی و باغی و زارعی خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس در کمترین زمان ممکن صادر کنیم اما متاسفانه به دلیل عدم سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی نه تنها این اتفاق نمی افتد بلکه همه ساله بخشی از تولیدات کشاورزان به دلیل نبود بازار فروش در کنار جاده ها از بین می رود.

وی اذعان می کند: رشد و توسعه استان در هر حوزه‌ ای بویژه حوزه جهاد کشاورزی نیاز به کار جهادی دارد که این امر نیاز به تلاش بیشتر نخبگان کشاورزی و همت دولت و مجلس دارد.

وی اظهار می کند:  بانک‌ ها به علت سوء استفاده برخی از سودجویان شرایط سختی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان گذاشته ‌اند که این امر نیاز به نظارت و مدیریت جهادی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اذعان می کند: مدیران جهادی باید بیشتر در متن زندگی کشاورزان قرار گیرند و روش های صحیح هزینه کرد تسهیلات را به کشاورزان بیاموزند تا به درآمد برسند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اولویت کمیته امداد استان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، نبی الله الله دادی امروز _پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین اظهار کرد: ما در کمیته امداد استان اصفهان در خدمت حدود ۶۰۰۰ ایتام و حدود ۲۶۰۰۰ از محسنین هستیم که طرح اکرام ایتام و حمایت معنوی از این افراد یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان اصفهان است.

وی افزود: به لطف خدا حدود ۱۲۲۰۰۰ حامی از این فرزندان محسنین حمایت می‌کنند و در بحث مشارکت شاید در برخی حرف‌ها و اذهان عمومی گفته شود که میزان کاهش یافته اما در عمل حمایت‌هایی که این ۱۲۲ هزار حامی به صورت مستقیم واریز می‌کنند در سال گذشته ۳۸ درصد از نظر مبلغ و تعدادی رشد داشته است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع از بزرگان دینی و قومیتی نسل به نسل در مردم در حال چرخش است و مردم به این نکته توجه ویژه دارند.

الله‌دادی تصریح کرد: اولویت کمیته امداد استان اصفهان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است و با توجه به تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با بنیاد مسکن و سپاه، هیچ محدودیتی برای احداث مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای هر مددجوی تحت حمایت که زمین داشته باشد احداث مسکن را انجام می‌دهد، گفت: از شورای مسکن شهرستان درخواست داریم که از هرجایی که زمین در اختیار مددجویان قرار دهند تا ما سریع برای آن‌ها احداث مسکن را انجام می‌دهیم.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: در سه روز گذشته در حدود ۸۳۶ واحد در استان و ۳۳۰۰۰ کمیته امداد در کل کشور شاهد افتتاح مسکن بودیم؛ کمیته امداد در بحث اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و در بحث تسهیلات به ۵ دهک اول که تحت حمایت باشند یا نباشند خدمات ارائه می‌کند.

الله دادی خاطرنشان کرد: فرماندار و عاملان بانک‌های نائین در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد داشتند و از این رو توانستیم نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار تخصیصی را به شهرستان نائین جذب کنیم و درخواست داریم در سال جدید نیز که سهمیه در مرکز استان افزایش یافته، برای نائین بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش جذب اعتبار می‌توانیم تعداد بسیاری از مددجویان را در حوزه اشتغال به درآمد مفید و پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم‌.

به گزارش ایمنا، در این آئین که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان در فرمانداری نائین برگزار شد، علیرضا حسین زاده به عنوان مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی تجلیل شد. شفیعی روز گذشته به عنوان مدیر کمیته امداد اردستان معارفه شد.

کد خبر 745886

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد