Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:53:04 GMT

اولین جت مافوق صوت تجاری جهان آماده پرواز می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۵۴۰۰

اولین جت مافوق صوت تجاری جهان آماده پرواز می شود

با عقد توافقنامه جدیدی بین لاکهیدمارتین و آریون تولید اولین هواپیمای جت مافوق صوت دنیا یک گام به تحقق نزدیک تر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در سال های اخیر تلاش شرکت های گوناگون هوافضا برای تولید اولین جت غیرنظامی مافوق صوت افزایش یافته و به نظر می رسد همکاری لاکهیدمارتین و آریون، آنان را به اولین تولیدکنندگان این نوع هواپیماها برای استفاده عموم مردم مبدل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریون پیش از این قصد داشت با همکاری ایرباس و GE Aviation موتور و برخی اجزای آیرودینامیکی هواپیماهای یادشده را بسازد، اما حالا بدین منظور به لاکهیدمارتین روی آورده و به نظر می رسد این همکاری مذکور پایدار خواهد بود.

آریون از سال ۲۰۱۴ به دنبال طراحی موتوری خاص برای این نوع هواپیماست. این نوع هواپیماها دارای سه موتور خواهند بود که دو موتور در دو طرف بال ها و سومی در زیر دم بلند این هواپیما نصب می شوند.

انتظار می رود اولین پرواز آزمایشی هواپیماهای مافوق صوت تولیدی این دو شرکت در سال ۲۰۲۱ انجام شود و استفاده تجاری از آنها از سال ۲۰۲۳ امکان پذیر شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

 

رییس دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با بیان این مطلب گفت: تا سال‌های قبل بیان می‌شد که مسأله فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است ولی الان می‌بینیم که موضوع فلسطین مهمترین موضوع جهان است و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دست به اعتراض و تحصن زده اند.
دکتر موذنی افزود: دولتمردان آمریکایی و اروپایی این دانشجویان و اساتید آنها را به اخراج و بیکاری تهدید کرده اند لذا با توجه به اینکه دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه معتبر بین المللی است، دانشگاه شیراز در صورت پیشنهاد این دانشجویان آماده است تا در مقاطع مختلف تحصیلی آنان را در رشته‌های تخصصی پذیرش و بورسیه کند.دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم هم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این آمادگی را دارد که این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد