Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@12:13:18 GMT

فتاحی: آلودگی هوا در آزادی کم شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۵۶۷۱

فتاحی: آلودگی هوا در آزادی کم شده است

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید با کاهش آلودگی هوای تهران در منطقه‌ای که ورزشگاه آزادی قرار دارد احتمال برگزاری این بازی قوت گرفته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پس از آلودگی شدید هوا در تهران، برگزاری دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در این شهر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در حالی که قرار بود استقلال از ساعت ۱۶:۲۰ مقابل ایران‌جوان بوشهر قرار بگیرد اما مشکل آلودگی هوای تهران باعث شده مسوولان سازمان لیگ  در برگزاری این دیدار دچار شک و تردید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فتاحی، رییس سازمان لیگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری این دیدار، اظهار کرد: آلودگی هوا در منطقه‌ای که ورزشگاه آزادی قرار دارد کاهش یافته است و اگر اوضاع به همین روال پیش برود می‌توان بازی را در آن جا برگزار کرد. البته هنوز برگزار کردن یا نکردن بازی قطعی نیست و باید منتظر شویم تا ببینیم شرایط آلودگی هوای تهران چگونه پیش می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۸:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۱۰۵ در موقعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان کردآباد با شاخص ۱۶۴ ناسالم (قرمز)، انقلاب با شاخص ۱۳۶، دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۳۱، رهنان با شاخص ۱۲۶، زینبیه با شاخص ۱۴۷، کاوه با شاخص ۱۲۸، میرزاطاهر با شاخص ۱۲۵ و ولدان با شاخص ۱۱۷ ناسالم (نارنجی)، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۸۰، پارک زمزم با شاخص ۷۱، سپاهان‌شهر با شاخص ۶۶، فرشادی با شاخص ۸۷ و فیض با شاخص ۷۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا قهجاورستان با شاخص ۱۵۸ و زرین‌شهر با شاخص ۱۵۳ ناسالم (قرمز)، مبارکه با شاخص ۵۹ و شاهین‌شهر با شاخص ۵۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه‌های پروین، احمدآباد، استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، سجزی، نجف‌آباد و دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 745923

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق