Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداو سيما از روابط عمومي بانک مرکزي، نشريه الکترونيکي گزيده آمارهاي اقتصادي حاوي جديدترين اطلاعات و آمارهاي اقتصادي در بخش‌هاي پولي و بانکي، مالي و بودجه، تراز پرداخت‌ها و بازار سرمايه است.
بخش پولي و بانکي شامل خلاصه دارايي‌ها و بدهي‌هاي سيستم بانکي اعم از بانک مرکزي، بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي، بانک‌هاي تجاري، بانک‌هاي تخصصي و بانک‌هاي غيردولتي و موسسات اعتباري غيربانکي و نيز شامل ارقام عمده پولي و اعتباري و تسهيلات اعتباري بانک‌ها و موسسات اعتباري به تفکيک عقود اسلامي مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين آمار، رقم نقدينگي در پايان مهر 14030.5 هزار ميليارد ريال است که نسبت به ماه مشابه سال قبل 23.3 درصد افزايش داشته است.
همچنين ضرب آهنگ تغيير سرمايه گذاري کوتاه مدت به بلند مدت بانک ها در مهر ماه نيز همانند ماه شهريور ادامه پيدا کرده است. به گونه اي که سرمايه گذاري کوتاه مدت در مهرماه سال جاري نسبت به اسفندماه 1395، 12 درصد کاهش يافته و سرمايه گذاري بلند مدت در همين بازه زماني، بيش از 42 درصد رشد داشته است.
همچنين بخش تراز پرداخت‌ها شامل جداول موازنه پرداخت‌ها، صادرات و واردات گمرکي کشور، آمار بدهي‌هاي خارجي (تعهدات بالفعل) کشور و نيز متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهاي بين بانکي و آزاد است.
بخش مالي و بودجه شامل جداول وضعيت بودجه عمومي دولت و درآمدهاي مالياتي دولت است.
بخش بازار سرمايه نيز شامل جداول شاخص‌هاي فعاليت بورس اوراق بهادار تهران وخلاصه وضعيت اوراق مشارکت است.
اين نشريه صرفاً به صورت الکترونيکي و به صورت ماهانه از جانب اداره بررسي‌ها و سياست‌هاي اقتصادي بانک مرکزي منتشر مي‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟