Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – معاون بارزس کل پلیس مالزی این موضوع که مرکز پلیس مالزی (بوکیت امان) در مورد تلاش گروه تروریستی داعش را برای تزریق ویروس نقص ایمنی انسانی (اچ.آی.وی) به مردم هشدار صادر کرده است، رد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، 'نور رشید ابراهیم' معاون بازرس کل پلیس مالزی در خصوص این پیام که در شبکه های اجتماعی مالزی گسترش یافته تاکید کرد که 'بوکیت امان' چنین پیامی را صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار امیدواری کرد که مردم این قبیل پیامها را مورد پذیرش قرار ندهند.
این مقام پلیس مالزی همچنین از مردم خواست، در مورد بازدیدهایی که از طرف افراد ناشناس از خانه های آنها انجام می شود، هوشیار باشند تا با خطراتی مواجه نشوند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی 'برناما'، به نظر می رسد که گمانه زنی در مورد تزریق ویروس آچ.آی. وی پس از انجام یک آزمایش رایگان قندخون که توسط یکی از دانشکده های پزشکی این کشور انجام شده، در شبکه های اجتماعی این کشور گسترش یافته است.
ویروس نقص ایمنی انسانی نوعی ویروس است که با مختل کردن کارکرد و ویران کردن گونه‌ای از یاخته‌های مسؤول هماهنگی ایمنی منجر به نقص دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود.
این ویروس از راههای مختلفی از جمله انتقال خون آلوده و سرسوزن آلوده منتقل می شود.
دستگیری بیش از 300 نفر از حامیان گروه تروریستی داعش در مالزی از سال 2013 تاکنون و انتشار اخبار متعدد دستگیری تروریست ها در این کشور، حساسیت خاصی در ارتباط با اخبار فعالیت های تروریستی ایجاد کرده است.
گسترش فعالیت های تروریستی در کشورهای دیگر منطقه از جمله فیلیپین و اندونزی از دیگر عواملی است که توجه افکار عمومی به هر گونه خبر مرتبط با فعالیت های تروریسیتی را افزایش می دهد.
آساق**241**1599**1144* انتشاردهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • فراجا تکذیب کرد/ شکایت از دروازبان استقلال چه شد؟
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست