Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس-ایرنا -رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جاسک گفت: پاکسازی حریم راهها نیازبه فرهنگ سازی درسطح عموم مردم دارد وهمه مردم باید نسبت به زیبا سازی ان کوشا باشند.

عبدالرسول حاتمی پور روز دوشنبه درگفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حریم راه جز لاینفک راه بوده ازاین رو حفظ و زیبایی آن موجب آرامش و آسایش درحین رانندگی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ریختن زباله ، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا 2 سال حبس دارد.
وی تصریح کرد: مطابق ماده 7 لایحه قانون ایمنی راه ها، مرتکبان جرایم علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک ماه تا 2 سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده خواهند بود.
وی با بیان اینکه بی توجهی به حریم راه ها به معنی استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی است افزود: ایجاد هرگونه دیوارکشی، ساختمان و تأسیسات تا شعاع 100 متری از انتهای حریم قانونی راه ها برابر ماده 17 قانون اصلاح راه ها بدون کسب مجوز از وزارت راه و ترابری ممنوع است.
وی نگهداری از حریم راه ها وظیفه ذاتی راهداران دانست و گفت: قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی، زیباسازی مبلمان جاده ای، شانه سازی، لکه گیری رویه راه ها، تخلیه قنوها، نگهداری از ابنیه و تونلها، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راه ها از جمله عملیات مستمر و در حال اجرای همیشگی راهداران است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جاسک اظهارداشت: راهداران حریم راه را خط قرمز همیشگی خود می دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال می کنند ودر راستای حذف آن از طریق قوانین و مقررات و هماهنگی با دادستان اقدامات لازم را به عمل می آورند.
حاتمی پور ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم راه ها را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده ای دانست و افزود: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف های با ضریب شکنندگی و صدمه بالا است.
وی یاد آور شد: بر اساس ماده 6 و 17 قانون مذکور و باتوجه به نوع راه (آزادراه، بزرگراه، اصلی و روستایی) استفاده کنندگان از حریم راه تا انتهای یکصد متر بعد از حریم قانونی راه می بایست از وزارت راه (راهداری و حمل و نقل جاده ای) مجوز بگیرند.
وی اضافه کرد: در غیر این صورت اداره کل راهداری با کسانی که بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کرده اند با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به رفع آثار تجاوز و قلع و قمع می کند.
وی خاطر نشان کرد: اشخاصی که قصد نصب تابلوهای تبلیغاتی در محورهای جاسک را دارند باید برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به این اداره مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز دریافت کنند.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار: حسن آتش زبان ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان لرستان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و پلیس راه در ایام تعطیلات نوروزی با استقرار در جاده‌های مواصلاتی و ورودی شهر‌ها به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

با آغاز موج دوم سفر‌ها رئیس پلیس راه استان به رانندگان وسایل نقلیه متخلف هشدارداد.

سرهنگ زارعی گفت: تصادفات جرحی و فوتی، نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، اما تصادفات خسارتی به ویژه واژگونی خودرو افزایش یافته است.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان هم گفت: تعطیلات نوروز امسال بیش از یکصد پایگاه فعال برای ارائه خدمات به مردم در جاد ه‌های استان مستقر شدند.

محسن آدینه وند از کاهش ۹ درصدی مأموریت‌ها و کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز از تردد بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه، ایام نوروز در محور‌های لرستان خبرداد و گفت: ۸۰ گروه راهداری در قالب ۴۰۰ نیرو در این ایام به مردم خدمات ارائه کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت ۷۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی پلدختر
  • دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین