Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از این گفت وگو را می خوانید:

ماجرا از چه قرار بود؟

بنده در این قضیه نیز همچون همیشه سعی داشتم نقش مصلح را ایفا کنم. بنابر این پس از نطق آقای صادقی مراجعه کرده و تاکید داشتم دوستان مسائلی را مطرح کنند که حساسیت‌برانگیز نباشد و وفاق عمومی در مجلس را برهم نزند. بماند که حرف حق باید مطرح شود و ما هم از بیان مطالب حق و حقیقت استقبال می‌کنیم و اگر لازم است بر برخی پنهان‌مانده‌ها، نورافکن تابانده شده و ناگفته‌ها آشکار شود، باید این مهم را عملی کنیم اما نباید اجازه دهیم موضع‌گیری‌های رودررو صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اینکه آنچه آقای نقوی‌حسینی قصد بیان آن را داشت، پیش‌تر از سوی آقای ادیانی‌راد، نماینده اصولگرای قائمشهر به‌‎صورت کاملا مودبانه بیان شده بود و نیز از آنجا که لحظاتی قبل نقطه‌نظرات خود را با آقای صادقی در میان گذاشته بودم به سمت آقای نقوی حسینی رفتم تا بگویم که لزومی به تکرار مکرر آن‌چه آقای ادیانی‌راد گفته‌اند، نیست و مراجعه شما به سمت هیات رییسه موجب تشنج در صحن می‌شود. بنابراین بهتر است درحال حاضر صرف‌نظر کرده و بعدا نکات مدنظرش را تذکر دهد که این مساله منجر به ناراحتی آقای نقوی‌حسینی شد و جمله‌ای به من گفت که من هم متاسفانه ناراحت شده و جمله‌ای به ایشان گفتم اما نهایتا از یکدیگر عذرخواهی کردیم و ماجرا ختم به خیر شد. به هر حال هدفم برقراری ثبات و صلح و آرامش در مجلس بوده و اگر عصبانی شده و موفق نشدم این هدف را به‌خوبی به انجام برسانم، به‌خاطر اینکه عصبانی شدم، عذرخواهی می‌کنم.

فارغ از این حواشی، به نظر می‌رسد آن‌چه صادقی به کنایه مطرح کرد، به نوعی انتقاد از نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد؛ آیا نمایندگان نمی‌توانند نسبت به این مقوله یا به طور کلی عملکرد شورای نگهبان انتقاد کنند؟!

اتفاقا تاکیدم این است که بهتر بود آقای صادقی به‌جای این جمله گزنده که «مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است» مستقیما انتقاد خود را مطرح کرده و می‌گفت که به عنوان مثال ما به نظارت استصوابی شورای نگهبان منتقدیم. البته آقای صادقی حسن نیت دارد و بنده به این مساله آگاهی دارم اما فکر می‌کنم می‌توانیم با ادبیات فاخرتری نظرات‌مان را بیان کنیم.

شاید استفاده از این کنایه به‌خاطر آن بوده که بعضا نقد صریح کمتر تحمل می‌شود؟

مساله به طور کلی جریحه‌دار شدن احساسات جمعی است که با یکدیگر همکار بوده و در کنار هم کار می‌کنیم. همه ما نمایندگان در قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه داریم و هر چقدر با یکدیگر در امهات و مسائل کلی هماهنگ‌تر باشیم، بهتر می‌توانیم کار را به نتیجه برسانیم. این درحالی است که ما در بسیاری از امور با یکدیگر اتفاق‌نظر داریم و با این حساب نباید اجازه دهیم به سمت حواشی برویم. اعتقاد من این است که نباید حاشیه بر متن غلبه یابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی با اشاره به سکوت این حامیان رژیم صهیونیستی در برابر جنایات اشغالگران گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی صهیونیستها بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آنها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم