Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:14:38 GMT

2 انبار عمده فروشی مرغ زنده در دهلران پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۶۱۰۴

2 انبار عمده فروشی مرغ زنده در دهلران پلمپ شد

ایوب دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای کارگروه تخصصی جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و طیور در شهرستان نسبت به صدور اخطاریه پلمپ واحدهای غیر مجاز عرضه زنده فروشی ، پرکنی و انبارهای مرغ اقدام کردند.
وی از برنامه ریزی و پیگیری پلمپ خرده فروشان مرغ زنده در این شهرستان خبر داد و افزود: بزودی این واحدها نیز با هماهنگی کارگروه پلمپ خواهند شد و تمامی وسایل آنها اعم از دستگاه پرکنی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... به محل تعیین شده از قبل ارسال و تا اطلاع ثانوی نگهدری و با کسانیکه بخواهند همچنان به عمل غیر قانونی خود ادامه دهند، برابر قانون برخورد و به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی دهلران یادآور شد: حفظ سرمایه های دامی و بهداشت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و همچنین پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.
دارابی افزود: کشتار و عرضه غیر مجاز دام و طیور بعنوان یک معضل بهداشتی با آلودگی های زیست محیطی ، انتشار عوامل بیماری زا، عرضه دام و طیور آلوده و بیمار و همچنین ایجاد بوی تعفن و سلب آسایش ساکنان محل موجبات تهدید بهداشت عمومی و خسارت به سرمایه دامی دامداران و مرغداران را فراهم ساخته و امنیت غذایی مصرف کنندگان گوشت قرمز و سفید را با چالش های عمده ای مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: هیچگونه نظارت بهداشتی بر عرضه آنها اعمال نشده و همواره نگرانی هایی را در افکار عمومی جامعه بویژه مصرف کنندگان مواد پروتئینی ایحاد کرده است و در این راستا کارگروه به وظایف قانونی خود عمل می کند.
در شهرستان دهلران 28 واحد مرغداری صنعتی فعال است که در 9 ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه مرغ تولید داشته اند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر احمدآباد صولت و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.   باقر خدادادی افزود: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.   وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.   جمعیت دامی شهرستان تربت جام شامل ۳۶۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین است.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند