Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، نیما امیر شکاری، مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دبیرعلمی کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 اعلام کرد : برای نخستین بار رویدادی باشکوه و جامع با حضور اساتید فرهیخته ملی، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران دستگاه ها در حوزه فناوری اطلاعات و با حضور و همکاری مهمانانی از کشورهای مختلف جهان نظیر آلمان، ایتالیا، استرالیا، اوکراین، آرژانتین، پرتغال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و همچنین مشارکت چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی فناوری اطلاعات از شرکتهای برتر وصاحب نام جهان در حوزه های مختلف، با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور، 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می­گردد.

وی ادامه داد: " نخستین کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 با رویکرد بانکداری هوشمند"  با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه­های معتبر کشور، در بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی افزود: توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور به عنوان یکی از دغدغه های اصلی این دولت بوده، لذا تمامی دستگاه ها و شرکت ها جهت نیل به این هدف می بایست تلاش کنند.

نیما امیرشکاری ادامه داد: کنگره جهانی فناوری های هوشمند با هدف کمک به تحقق این مهم با سه رویکرد اصلی دولت هوشمند، شهر هوشمند و  بانکداری هوشمند در بخش های مختلفی برنامه ریزی گردیده است.

امیرشکاری تصریح کرد: از جمله محورهای دولت هوشمند می توان به اینترنت اشیا (IOT)، رایانش ابری،امنیت در نرم افزارهای اداری الکترونیکی، فناوری های همراه از محورهای شهر هوشمند می توان به مدیریت شهر هوشمند، آینده شهرها و ارتباط آن با هوشمندسازی، سیستم حمل و نقل هوشمند، بهداشت هوشمند و .... اشاره کرد.

وی اظهار داشت: موضوعاتی نظیر کاربردهای IOT در صنعت بانکداری روندهای آتی صنعت بانکداری، شعب هوشمند بانکی، رایانش ابری، نقش بانکداری هوشمند در شهر هوشمند، امنیت و حریم شخصی در بانک های هوشمند در بانکداری هوشمند مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: برگزاری 40 پنل تخصصی، کارگاه آموزشی و سخنرانی کلیدی در 11 سالن جانبی برج میلاد طی دو روز به صورت همزمان از جمله برنامه های این کنگره می باشد.

امیرشکاری بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این رویداد حضور متخصصینی از 15 کشور جهان نظیر آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ایرلند، ترکیه و .... به منظور ارائه مدل ها و نمونه هایی از بانکداری هوشمند می باشد.

دبیر علمی کنگره جهانی فناوری های هوشمند ضمن اشاره به بانکداری هوشمند، اظهار داشت: بانکداری هوشمند استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

وی ادامه داد: از دستاوردهای بانکداری هوشمند برای بانک ها می توان به افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری نام برد.

وی همچنین افزود:اهمیت استفاده از فناوری های هوشمند در بانکداری الکترونیک برای تسهیل انجام معاملات بانکی بر کسی پوشیده نیست.در این مفهوم اساس تصمیم‌گیری مدیران سطح بالای بانک و ارائه خدمات به مشتریان بر مبنای تحلیل داده‌هایی است که به‌صورت گسترده در سیستم بانکداری جمع‌آوری شده‌اند و با انجام تحلیل صحیح رویکردها و جهت‌گیری‌های آینده یک بانک را متحول می‌کنند.

 وی افزود: بانک ها به عنوان نهادهایی که همیشه در بکارگیری فناوری های نوین پیشگام بودند می توانند یکی از شاخص های مهم تحقق دولت الکترونیک و الگویی برای سایر سازمان ها در این زمینه باشند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی کنگره جهانی فناوری های هوشمند به بحث بانکداری هوشمند اختصاص یافته است که یقینا هوشمند سازی بانک ها و به طور کل نظام اداری می تواند به کاهش فساد در نظام اداری و اجرای بهتر منشور حقوق شهروندی بینجامد.

وی ادامه داد: ما حضور شرکت های بنام داخلی و بین المللی در حوزه فناوری را در نمایشگاه تخصصی بانکداری هوشمند خواهیم داشت که جدیدترین محصولات و دستاوردهایشان در زمینه هوشمند سازی بانک ها را ارائه خواهند نمود.

وی بیان کرد: این کنگره در نظر دارد در مراسمی از بانک های موفق در عرصه هوشمندسازی نظام بانکی با اهدای تندیس زرین بانک هوشمند تجلیل به عمل آورد.

  وی در پایان ابراز امیداواری کرد: برگزاری این رویداد بتواند کمک شایانی به تحقق اهداف نظام در ارتباط با توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد در نظام اداری، نماید.

وی افزود : علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی  WWW.FBFI.IR به دبیرخانه ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های  4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ایالات متحده از مهم‌ترین بازیگران موجود در منازعه فلسطینی – صهیونیستی و به طور کلی روند صلح منطقه است. سیاست اعلامی آمریکا در قبال این مساله، حمایت از راهکار دو دولت در سرزمین‌های اشغالی به مرکزیت قدس شرقی و قدس غربی است. با این حال در جلسه اخیر شورای امنیت که موضوع عضویت کامل دولت فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته شد، آن را وتو کرد. این دوگانگی نظر و عمل در مواضع آمریکا در این مقطع در حمایت از رژیم اشغالگر انجام می‌شود.

رویکرد دو دولت در دولت‌های مختلف آمریکا

راه حل دو دولتی از زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ۱۸۱ را در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ تصویب کرد مورد حمایت بوده است. در عین حال چنین راه حلی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین در قطعنامه سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۴ ارائه شد. این قطعنامه خواستار آن بود که دو طرف در کنار هم و در مرزهای مورد توافق پیش از سال ۱۹۶۷ دو دولت تشکیل دهند. در این راستا از زمان رسمیت رژیم اشغالگر در سال ۱۹۴۸ و متعاقب آن اشغال بخشی از سرزمین‌های فلسطین، اردن، مصر و سوریه، آمریکا همواره حامی آن بوده است. از این رو یک مبحث اساسی در سیاست خارجی آمریکا در طول حدود نیم قرن اخیر، نحوه اداره مناقشه بین عرب ها و رژیم صهیونیستی است. رویکرد دو دولتی به عنوان یک محور عمده سیاست‌های دولت آمریکا به ویژه در دو دهه گذشته بوده است.

دوره بوش

بوش پس از آنکه به کاخ سفید راه یافت سعی کرد با مطرح ساختن نقشه راه بر میزان فعالیت‌های ایالات متحده برای حل و فصل مناقشه فلسطین بیفزاید. به همین منظور وی وانمود کرد که نسبت به تشکیل دولت مستقل فلسطین متعهد است. در عین حال مدت‌ها طول کشید که تشکیل دولت مستقل فلسطینی که در نقشه راه پیش‌بینی شده بود مورد توافق قدرت‌های جهانی و کشورهای عربی واقع شود. به این منظور دولت بوش از همان ابتدا در نظر داشت تا گروه‌های مبارز فلسطینی را با استفاده از زور وادار به پذیرش دولت صهیونیستی کند. یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها به این منظور خلع سلاح این گروه‌ها بود. به گمان سیاستمداران آمریکایی با خلع سلاح گروه‌های مبارز فلسطینی از جمله حماس، آنها مجبور به پذیرش طرح نقشه راه می‌شدند. دولت بوش همچنین با حمایت از خروج رژیم از باریکه غزه، آن را راهی برای بازگشت به روند نقشه راه و دستیابی به راه حل دو دولتی می‌دانست به گونه‌ای که دو دولت در کنار هم و در صلح و امنیت زندگی کنند.

دوره اوباما

در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، او در ابتدا سعی کرد با مطرح کردن توقف شهرک‌سازی‌ها از سوی تل‌آویو به عنوان یک پیش‌شرط برای آغاز مذاکرات صلح، فلسطینی‌ها را تشویق کند که با دریافت مشوق حاضر به اعطای امتیاز به رژیم صهیونیستی شوند اما پس از آن دریافت که نتیجه مورد نظر او نه تنها حاصل نمی‌شود بلکه فلسطینی‌ها را در شرایط سخت‌تری قرار داد. پس از آنکه تل‌آویو درخواست واشنگتن برای توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را نپذیرفت، اوباما در سال ۲۰۱۰ مجبور شد تا از اصرار بر توقف شهرک‌سازی به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات صلح صرف نظر کند و این رویداد سبب تقویت موضع رژیم شد. این موضوع بیش از همه موقعیت بنیامین نتانیاهو را در سرزمین‌های اشغالی تقویت کرد.

اوباما در می ۲۰۱۵ راه حل دو دولت را «مطلقا حیاتی» دانست. این سخنان از رییس جمهور آمریکا پس از آن طرح شد که نتانیاهو دولت ائتلافی خود را تشکیل داد و با توجه به ترکیب وزرای کابینه آن، آینده توافق با فلسطین برای تشکیل دولت مستقل روشن به نظر نمی‌رسید. اوباما اظهار داشت که: «ایالات متحده هنوز معتقد است امنیت اسراییل در بلند مدت در گرو توافق بر سر به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین است. من می‌دانم که در دولتی که به تازگی تشکیل شده، کسانی هستند که این فرضیه را قبول ندارند اما این فعلا تنها گزینه من است.»

دوره ترامپ

در دوره ترامپ با وجود حمایت‌های بی حد و حصر از رژیم و اقدامات تاریخی ترامپ در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و توافق صلح آبراهام در نزدیک کردن رژیم به دو کشور عربی امارات متحده و بحرین، اما رویکرد دو دولتی همچنان در سیاست خارجی آمریکا ادامه یافت. ترامپ در دیدار با نتانیاهو در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ طرح معروف به معامله قرن را ارائه و اعلام کرد که این طرح بر مبنای راه حل برد - برد استوار است و راه را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین هموار می‌کند. صلح به سازش نیاز دارد؛ اما نمی‌خواهیم کاری انجام دهیم تا امنیت اسراییل به خطر بیفتد. من برای اسراییل کارهای زیادی کردم؛ سفارت‌مان را به قدس انتقال دادم و بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از اسراییل به رسمیت شناختم»

دوره بایدن

سیاست اعلامی دولت جو بایدن نیز برای مبنای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی است؛ اما به طور رسمی یک کشور مستقل فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد. با این حال اگر ترامپ به دلیل حمایت بالا از رژیم صهیونیستی همراهی نتانیاهو را داشت، اما بایدن به دلیل جنگ غزه با سد محکم نتانیاهو مواجه است. نتانیاهو رسما اعلام کرده که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است. جدا از این، بی بی مدعی است که تمامی اراضی غرب رود اردن باید زیر کنترل امنیتی اسراییل باشند.

چرایی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین توسط آمریکا

ایالات متحده با عدم حمایت از صدور قطعنامه‌ها در شوای امنیت درباره منازعه فلسطین، تلاش می‌کند تا آن را در جهت منافع خود مدیریت کند. از جمله می‌توان به قطعنامه ۱۳۹۷ در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد که در آن شورای امنیت به صراحت خواستار پیگیری راه حل تشکیل دو دولت مستقل شد. این قطعنامه با ۱۴ رای موافق از تصویب شورای امنیت گذشت. نماینده آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت اعلام کرد که «عضویت فلسطین تنها از طریق مذاکره مستقیم با اسراییل و تحت حمایت آمریکا صورت خواهد گرفت.» در این عبارت دو نکته حائز اهمیت وجود دارد:

مذاکره مستقیم یا تلاش برای حذف حماس

ایالات متحده مدت‌ها است تاکید دارد که تشکیل کشور فلسطین باید از طریق مذاکرات مستقیم بین رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطینی که بر بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی توسط رژیم نظارت می‌کند، اتفاق بیفتد. نتانیاهو نیز در پیامی توییتری در ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ پس از گفت و گوی تلفنی با بایدن، همین موضع را تکرار کرد و گفت: «اسراییل دستورات بین‌المللی در مورد توافق دائمی با فلسطینی‌ها را رد می‌کند، چنین توافقی تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین و بدون پیش شرط حاصل خواهد شد. اسراییل مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین را ادامه خواهد داد. اگر ما چنین کاری کنیم پاداش بزرگی به تروریسم بی‌سابقه‌ای می‌دهیم که در ۷ اکتبر راه افتاد و این کار از هرگونه توافق صلح در آینده جلوگیری خواهد کرد.» با این حال به نظر می‌رسد آنچه که آمریکا مذاکره مستقیم می‌نامد، بیشتر شامل بازگشت دوباره تشکیلات خودگردان و تلاش برای حذف حماس است. واشنگتن در تلاش است تا دولت حاکم بر غزه را تابع تشکیلات خودگردان فلسطین نموده و وضعیت این منطقه را به قبل از ژوئن ۲۰۰۷ برگرداند.

تلاش برای طرح مجدد معامله قرن

دولت بایدن از ابتدای روی کار آمدن به ویژه در شش ماه گذشته از جنگ غزه وانمود کرد که در حال طراحی سیاستی برای اعمال رویکرد دو دولتی و افزایش فشارها در این زمینه بر رژیم صهیونیستی است. اینکه آمریکا معتقد است مذاکره فلسطینی - صهیونیستی برای عضویت فلسطین باید با حمایت آمریکا باشد، نشان از آن دارد که بایدن همچنان مایل به ادامه چارچوب‌های معامله قرن بعد از اتمام جنگ غزه است. بایدن قبل از عملیات طوفان الاقصی قصد داشت تا سال ۲۰۲۴ بتواند عربستان سعودی را در ازای یک پیمان دفاعی با ایالات متحده، به سمت روابط رسمی با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

این در حالی است که سیاستمداران فلسطینی به سیاست‌های آمریکا بدبین هستند. مصطفی برغوثی دبیرکل حزب ابتکار ملی فلسطین معتقد است: «رویکرد آمریکا هیچ معنایی ندارد مگر اینکه با سه چیز مرتبط باشد: پایان اشغالگری اسراییل، حذف شهرک‌های آن در کرانه باختری اشغالی و توافق در مورد اینکه مرزهای کشور فلسطین چگونه خواهد بود». احمد تیبی سیاستمدار فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی و مشاور سابق یاسر عرفات نیز بر آن است که «بایدن می‌تواند و باید جنگ را متوقف کند، اما او کار دیگری انجام می‌دهد. او به اسراییل مهمات می‌دهد تا جنگ را ادامه دهد».

نتیجه

ایالات متحده به عنوان عضو دائم شورای امنیت با رای منفی به قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به دنبال دو هدف عمده است. نخست، مذاکره مستقیم یا تلاش برای حذف حماس. آمریکا پذیرش عضویت دائم فلسطین را به مذاکره مستقیم بین طرف‌های فلسطینی با رژیم صهیونیستی منوط کرده است و از این راه سعی می‌کند با مرکز ثقل قرار دادن تشکیلات خودگردان، حماس را از فرایند سیاسی حذف کند. دوم اینکه آمریکا می‌خواهد مذاکرات دو طرف تحت نظارت این کشور انجام شود، احتمالا چنین چیزی به معنای ارائه مجدد طرح‌هایی از قبیل معامله قرن در دوره بعد از جنگ است.

سجاد مرادی کلارده، پژوهشگر روابط بین‌الملل

کد خبر 6084338

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران
  • انتصابات جدید در برخی ادارات کل بانک ملی ایران