Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ با توسعه اینترنت موبایل مودم های همراه به ابزاری پراستفاده تبدیل شده اند و فروش این محصولات توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز باب شده است.

اما در حالیکه برندهای مطرح متعددی مودم همراه تولید و عرضه می کنند برخی اپراتورها اقدام به فروش کالاهای بی نام و نشان می کنند که مشترکان را به دردسر می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشکال فنی، نبود باتری یدکی و نداشتن امکانات نرم افزاری از جمله مشکلات این کالاها برای خریداران است. برای مثال آداپتور و باتری شامل گارانتی نمی شود و درباره برخی مدل ها باتری در نمایندگی تعمیرات یافت نمی شود که در نتیجه مودم بلااستفاده خواهد شد.

برخی از مودم هایی که توسط اپراتورها به فروش می رسند کیفیت پایین و امکانات کمی دارند؛ این محصولات حتی نام شرکت سازنده را ندارند که مشترک بتواند برای آنها نرم افزار شرکت را دانلود کند و از امکانات آن بهره ببرد.

بهتر است خریداران هنگام خرید مودم های همراه از اپراتور حتما با دقت مشخصات مودم را بررسی کنند و ترجیحا از برندهای مطرح خرید کنند که اگرچه در ابتدا هزینه بیشتری برای آن می پردازند اما مودم با سیم کارت اپراتور خاصی لاک (قفل) نیست و امکانات نرم افزاری و خدمات پس از فروش بهتری خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید

امروزه در دنیای ارتباطات، گوشی های هوشمند به یکی از اجزا اساسی ما برای تعامل در این دنیا تبدیل شده و با استفاده ما به‌مرور زمان فرسوده می‌شوند. باتری گوشی از اولین مواردی است که در معرض این فرسودگی قرار گرفته و خیلی سریع نیز علائم آن بروز می‌یابد.

اما راهکارهایی است که می‌توان این فرسودگی و عیوب موقت را رفع کرده و دوام باتری موبایل را افزایش دهیم. کالیبره کردن باتری گوشی یکی از بهترین راهکارهایی است که در این زمینه وجود دارد.

کالیبره کردن باتری گوشی؛ راهی برای افزایش عملکرد تلفن هوشمند شما

به گزارش گجت نیوز، زمانی را در نظر بگیرید که قصد دارید از یک مکان یا یک دورهمی دوستانه عکس بگیرید که ناگهان با تمام شدن شارژ گوشی و خاموش شدن آن مواجه می‌شوید. این می‌تواند بدترین تجربه از یک سفر یا یک مهمانی دوستانه باشد.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به دنیای فناوری باشید، قطعا در اخبار تکنولوژی خوانده‌اید که امروزه باتری گوشی ها به سمت نوآوری‌های جدیدی می‌روند تا ظرفیت آن‌ها به‌طور سرسام‌آوری زیاد شود. در ادامه به شما کالیبره کرده باتری گوشی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید با این راهکار ساده در صورت برخورد به مشکل، به بقا بیشتر شارژ و افزایش عملکرد تلفن هوشمند خود کمک کرده باشید.

درک مشکل و راهکارهای لازم؛ چرا کالیبراسیون باتری مهم است؟

اگر عمر باتری خود را به‌صورت یک نقشه فرض کنید، با گذشت زمان اختلاف بین نقشه (نشانگر درصد باتری) و قلمروهای آن (ظرفیت واقعی باتری) افزایش می‌یابد. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی همچون عادت‌های شارژ نامنظم، دمای شدید یا تخریب طبیعی باتری ایجاد شود.

کالیبراسیون مجدد می‌تواند نقشه باتری گوشی را بازسازی کرده و به گوشی اجازه می‌دهد تا عمر و درصد باقی‌مانده باتری را به‌طور طبیعی نمایش دهد.

علائمی که با مشاهده آن‌ها نیاز به کالیبره کردن باتری گوشی خواهیم داشت خاموش شدن ناگهانی گوشی با وجود علامت نسبتا پر بودن شارژ باتری تخلیه نامنظم باتری که از درصد نامشخصی به سرعت کاهش می‌یابد زمان‌های شارژ متناقض که برای رسیدن به ۱۰۰ درصد مدت‌های متفاوتی طول می‌کشد نکته مهم

گوشی های هوشمند امروزی مخصوصا آن‌هایی که از آخرین نسخه‌های اندروید یا آی‌اواس استفاده می‌کنند، اغلب مدیریت باتری را به‌خوبی انجام می‌دهند و ممکن است کالیبراسیون مجدد در این گوشی‌ها ضروری نباشد. اما اگر با مشکلات سخت‌افزاری خاصی مانند داغ شدن بیش از حد و برآمدگی باتری مواجه هستید، باید به یک کارشناس مراجعه کنید.

راهنمای گام به گام کالیبراسیون مجدد باتری

انجام مراحل کالیبراسیون ممکن است در گوشی ها به نسبت مدل و سیستم عامل متفاوت باشد اما آن‌چه در ادامه ارائه خواهیم کرد، یک راه‌حل کلی است که می‌توانید در تنظیم مجدد باتری گوشی از آن استفاده کنید.

روش عمومی (مورد استفاده در تمامی گوشی ها)

راهکارهای بیان شده در این بخش برای تمامی گوشی‌ها قابل انجام است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید مراحل را به ترتیب انجام دهید.

تخلیه کامل باتری: از تلفن خود به‌طور معمولی استفاده کنید تا زمانی که شارژ آن به صفر رسیده و خودش خاموش شود. در این مرحله از شارژ کردن و اتصال آن به برق خودداری کنید. شارژ خاموش: در این مرحله گوشی خود را در حالت خاموش به شارژ زده و اجازه دهید بدون وقفه تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. برخی کارشناسان نیز توصیه می‌کنند که بهتر است در این مرحله، بعد از رسیدن به ۱۰۰ درصد نیز اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در شارژ بماند. راه‌اندازی مجدد گوشی و تکرار مراحل: در این مرحله تلفن خود را روشن کرده و مراحل ۱ و ۲ را برای یک یا دو بار به دقت انجام دهید. نکات مهم برای داشتن یک جریان شارژ پایدار و بهینه از شارژر رسمی گوشی استفاده کنید. فرآیند کالیبره کردن را در یک محیط خنک انجام دهید تا از آسیب دیدن باتری در حین شارژ از گرمای هوا جلوگیری شود. برای کالیبراسیون مجدد از انجام کارهای سنگین با گوشی پرهیز کنید. روش‌های خاص شرکت سازنده

در برخی از شرکت‌های سازنده راهکارهای اختصاصی برای کالیبره کردن باتری گوشی ارائه شده که برای مثال اغلب کمپانی‌هایی مثل شیائومی و سامسونگ، دارای کدهایی هستند که با شماره‌گیری آن‌ها می‌توانید به تنظیمات مخفی باتری دسترسی داشته و کالیبره کردن را به سادگی انجام دهید. همچنین با مراجعه به تنظیمات باتری گوشی های سامسونگ نیز می‌توانید عملکردهای بهبود‌ دهنده فعالیت باتری را بررسی کنید.

روش‌های استفاده بهینه از باتری گوشی

راهکارهای دیگری غیر از کالیبره کردن نیز وجود دارند با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به عمر باتری خود بیافزایید.

تنظیم روشنایی صفحه: با کاهش روشنایی صفحه می‌توانید به میزان قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهید. غیرفعال کردن برنامه‌های پس‌زمینه: اپلیکیشن‌های غیرضروری بسیاری هستند که با فعالیت در پس‌زمینه گوشی، شارژ باتری را هدر می‌دهند. بنابراین با غیرفعال کردن اجرا آن‌ها در پس‌زمینه می‌توانید تا حد قابل توجهی از مصرف باتری را بکاهید. غیرفعال کردن موقعیت مکانی: سعی کنید تا حد امکان موقعیت مکانی خود را در موارد لازم فعال کنید. خاموش کردن بلوتوث و وای فای: بلوتوث و وای فای از جمله مواردی هستند که در صورت عدم اتصال نیز می‌توانند باتری گوشی را تخلیه کنند. سیستم عامل خود را به‌روز نگه دارید: در اکثر آپدیت‌هایی که کمپانی‌ها به گوشی های خود ارائه می‌کنند، اغلب شامل بهبودهایی برای مدیریت باتری هستند. تعویض باتری قدیمی: اگر گوشی شما چند سال از آن عمر می‌گذرد، یک راهکار ساده برای بازگشتن به دوران پردوام شارژ، تعویض باتری است که می‌تواند برای طولانی مدت بهترین راهکار باشد. نگاهی به فناوری‌های مدرن در حفظ سلامت باتری

فناوری باتری ها به‌طور مداوم در حال پیشرفت است. تلفن‌های هوشمند نیز اغلب دارای ویژگی‌هایی هستند که به حفظ سلامت باتری و بهینه‌سازی چرخه شارژ کمک می‌کنند. در ادامه به چند مورد از این فناوری‌ها اشاره می‌کنیم.

باتری‌های لیتیوم یون پلیمری (Li-Po): این باتری ها استانداردهای صنعتی فعلی هستند که در مقایسه با باتری‌های قدیمی‌تر لیتیوم یون (Li-ion)، انرژی بالاتر و سرعت تخریب کمتری را ارائه می‌کنند. شارژ تطبیقی: قابلیت شارژ تطبیقی با تنظیم جریان شارژ، نوسانات را در باتری کاهش می‌دهد تا در عملکرد گوشی اختلالی ایجاد نشود. نظارت بر سلامت باتری: نمایش آمار سلامت باتری یکی از ویژگی کارآمد برخی گوشی هاست که با ارائه پیشنهادات آگاهانه در مراقبت از باتری گوشیتان به شما کمک می‌کند. دانش فرآیند کالیبراسیون مجدد

در گوشی‌های هوشمند امروزی عملیات نمایش درصد باقی‌مانده باتری براساس یک سیستم پیچیده است.این سیستم با بررسی سطوح ولتاژ، آن را به‌صورت درصد نمایش می‌دهد. اما در طول زمان عواملی هستند که باعث می‌شوند در این نمایش وضعیت باتری اختلالی به‌وجود بیاید.

عمر باتری: در چرخه تخلیه و شارژ مجدد باتری ها ترکیب شیمیایی آن‌ها تغییر می‌کند. این تغییر ترکیب شیمیایی می‌تواند در طول زمان بر ولتاژ تولیدی و همچنین نگهداری شارژ تاثیر منفی داشته باشد. تغییرات دما: گرما یا سرمای شدید می‌تواند با تغییر خروجی ولتاژ باتری به‌طور موقت منجر به ارائه نتیجه نادرست شود. مشکلات نرم‌افزاری: اشکالات نرم‌افزاری در سیستم عامل نیز می‌توانند داده‌های ولتاژ را به اشتباه تفسیر کرده و در نتیجه درصد نادرستی را نشان دهند.

در کالیبراسیون مجدد اساسا سیستم مدیریت باتری گوشی را مجبور می‌کنیم تا رابطه بین سطوح ولتاژ و ظرفیت واقعی باقی‌مانده را مجدداً ارزیابی کند. با تخلیه کامل و سپس شارژ مجدد کامل باتری در شرایط کنترل شده، سیستم می‌تواند ارتباط جدیدی را برای ارائه نتایج دقیق ایجاد کند.

تصورات غلط در مورد کالیبراسیون مجدد باتری

در این قسمت به معرفی برخی تصورات غلط رایج در مورد کالیبراسیون مجدد باتری می‌پردازیم تا با اطلاع از این دانسته‌های اشتباه، دچار خطا نشوید.

تصور غلط ۱؛ کالیبراسیون دوباره ضروری است: تلفن‌های هوشمند امروزی با سیستم‌های پیچیده مدیریت باتری خود اغلب به‌طور خودکار کالیبراسیون را انجام می‌دهند. بنابراین انجام دوباره کالیبراسیون می‌تواند با وارد کردن فشار به باتری باعث آسیب به آن شود. تصود غلط ۲؛ کالیبراسیون می‌تواند مشکلات سخت‌افزاری را برطرف کند: اگر تلفن شما حتی پس از کالیبراسیون مجدد نیز به‌طور غیرمنتظره خاموش شود، می‌تواند نشان دهنده خرابی باتری باشد. در چنین مواردی، تعویض باتری ممکن است تنها راه حل ممکن باشد. تصور غلط ۳؛ اپلیکیشن‌ها شخص ثالث می‌توانند فرآیند کالیبراسیون را انجام دهند: برنامه‌های شخص ثالثی هستند که ادعا می‌کنند توانایی کالیبره کردن باتری گوشی را دارند. اما اغلب آن‌ها فاقد توانایی ارتباط با سیستم مدیریتی باتری بوده و اثربخشی آن‌ها نیز قابل بحث است. آینده تکنولوژی باتری ها

تلاش برای باتری‌ هایی با ماندگاری بیشتر و کارآمدتر یک نبرد مداوم در بین شرکت‌های مختلف است که در ادامه به چند پیشرفت امیدوارکننده می‌پردازیم. از جمله فناوری‌های به‌روز، استفاده از انرژی هسته‌ای است تا هر ۵۰ سال یک بار گوشی را شارژ کنید.

باتری هایی به‌حالت جامد: این باتری های نسل بعد، شارژ سریع‌تر، چگالی انرژی بالاتری و ایمنی بیشتری را در مقایسه با فناوری لیتیوم یون ارائه می‌کنند. باتری های خود ترمیم‌ شونده: محققان در حال بررسی بر روی باتری هایی هستند که می‌توانند آسیب‌های میکروسکوپی ناشی از چرخه‌های شارژ را ترمیم کنند. این باعث می‌شود تا عمر باتری تا میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. نوآوری در فناوری شارژ بی‌سیم: فناوری شارژ بی‌سیم به‌طور چشمگیری در حال پیشرفت است و تکنولوژی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. هدف از این فناوری‌ها، بهبود کارایی و افزایش راحتی استفاده است. جمع بندی

کالیبراسیون مجدد باتری، زمانی که عاقلانه استفاده شود، می‌تواند ابزار ارزشمندی در بهینه سازی باتری گوشی هوشمند شما باشد. با این حال برای به حداکثر رساندن طول عمر گوشی و باتری آن به یک رویکرد جامع که ترکیبی از عادات شارژ هوشمند، درک علم باتری و آگاهی از پیشرفت‌های آینده باشد، نیاز است. بنابراین تا حد امکان به روش‌های اصولی استفاده از باتری پایبند باشید و تنها در صورت لزوم از کالیبره کردن بهره بگیرید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دعای ابوحمزه ثمالی صوتی + متن ، ترجمه و دانلود فایل pdf برای موبایل
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • آیا ما عمر باتری را فدای شارژ سریع در گوشی های موبایل کرده‌ایم؟
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)
  • گوگل به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی برای فیت‌بیت منتشر می‌کند