Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  هادی رستم خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه گفت: ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان لاشه یک راس قوچ وحشی ۲ ساله را از منزل یک شکارچی در ساوه کشف کردند

رستم خانی افزود: براساس گزارش‌های واصله مبنی بر شکار یک راس قوچ وحشی توسط افراد متخلف و انتقال لاشه به منزل، مامورین این اداره با دریافت نیابت قضایی از جانشین دادستان با هماهنگی مامورین نیروی انتظامی به منزل متخلف واقع در شهر ساوه مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل مقداری از گوشت و کله پاچه و شاخ یک راس قوچ وحشی ۲ ساله و لاشه دوقطعه کبک را کشف کردند که مراتب صورتجلسه و دراین خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه ادامه داد: این متخلف قبلا در شهرستان تفرش دارای پرونده تخلف بوده است که سوابق ایشان در این پرونده نیز لحاظ خواهد شد.

تحویل یک پرنده زخمی به محیط زیست تفرش



علی خسروان رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش هم از تحویل یک بهله دلیجه توسط یکی ازشهروندان دوستدار محیط زیست خبر داد وگفت: شهروند دوستدار محیط زیست یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه؛ که دچار مصدومیت شده بود را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش تحویل داد.

خسروان با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی در بین اقشار مختلف و شهروندان از ابتدای سالجاری چندین مورد پرنده دیگر به محیط زیست تحویل داده شده است، افزود: دلیجه زخمی جهت مدوا در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش نگهداری شد.

وی از دوستداران طبیعت خواست اگر با پرنده زخمی در محل سکونت شان مواجه می‌شوند، بلافاصله آن را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل دهند.


انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی