Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین روند بررسی فرایند بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی را در مجلس را تشریح کرد.
سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به  طرح برخی از نمایندگان برای حذف برخی از روزهای تعطیل از تقویم، گفت: طرح  مذکور درباره حذف برخی از روز‌های تعطیل رسمی از تقویم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح طرح سازماندهی تعطیلات گفت: بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا روز 29 اسفند(روز ملی شدن صنعت نفت)، 12 فروردین(روز جمهوری اسلامی) 13 فروردین(روز طبیعت)و همچنین 15 خرداد(قیام 15 خرداد)از تعطیلات رسمی حذف شوند.
خدادادی با بیان اینکه بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا تعطیلات نوروز از 13 به 5 روز کاهش یابد، ادامه داد: همچنین در طرح مذکور پیشنهاد شده تا به جای تعطیلی  پنجشنبه روز‌های شنبه تعطیل باشد.
وی افزود: تعطیلی روز شنبه به این دلیل در طرح مذکور مطرح شده که با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ایران و از طرف دیگر تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه در سایر کشور‌ها،  عملاً ارتباطات ایران با آن کشور‌ها 4 روز قطع می‌شود.
نماینده مردم ملکان در مجلس، با بیان اینکه این طرح از مجلس هفتم مطرح بوده،تصریح کرد: طرح مذکور نیاز به انجام کار کارشناسی و تخصصی بسیاری دارد لذا در نهایت تصمیم گرفته شد تا طرح به مرکز پژوهش‌های قوه مقننه ارجاع شود تا کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بر روی این طرح کار تطبیقی و کارشناسی را انجام دهند تا پس از آن این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.
خدادادی با بیان اینکه طرح ساماندهی تعطیلات در خرداد ماه سال جاری به مرکز پژوهش‌ها ارائه شده، گفت:بر روی طرح سازماندهی تعطیلات حساسیت زیادی وجود دارد و از طرف دیگر طرح مذکور مخالفان و موافقان بسیاری دارد بنابراین لازم است این طرح به اندازه لازم چکش کاری شود و پس از آن در مجلس مطرح شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود:، اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • (ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود