Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:24:15 GMT

رژیم صهیونیستی «بروکراسی شر» در منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۸۳۲۰

رژیم صهیونیستی «بروکراسی شر» در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حقیقت رژیم صهیونیستی بروکراسی شر در منطقه است، گفت: اگر امروز اقدامات عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران، با بیان اینکه این کمیته در شرایط فعلی که اتفاقات مهمی درباره فلسطین در حال رقم خوردن است، وظایف مهمی بر عهده دارد، اظهار داشت: امیدوارم در این نشست مباحث جدی در خصوص مقابله با چنین اقداماتی مطرح و اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سوال مهمی که وجود دارد این است که چرا آمریکا در چنین مقطعی اقدام به انتقال سفارتش از تل آویو به قدس کرده است؟ و آیا این یک امر اتفاقی و سلیقه ای است یا برنامه جدیدی برای فلسطین و کشورهای اسلامی است؟

رئیس مجلس افزود: در این رابطه باید به تحولات چند سال اخیر کشورهای اسلامی پرداخت.

لاریجانی گفت: در سال های اخیر شاهد خیزش هایی در کشورهای اسلامی بودیم که بر اساس آن، مردم این کشورها خواسته هایی داشتند که به طور طبیعی برای همه کشورها مطرح بود و باید در مسیر روشنی به آنها جواب داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد چنین بستری در کشورهای اسلامی، صهیونیست ها و آمریکایی ها تلاش کردند تا با بهره گیری از بستر مطالبات طبیعی مردم، برای آشفته سازی سیاسی کشورهای اسلامی بهره بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها این مسیر را در عراق و سوریه، مصر، تونس، لیبی و برخی کشورهای دیگر دنبال کردند و ماجرای سوریه هم شش سال است ادامه یافته، در ابتدای ماجرای سوریه آمریکایی ها می گفتند که این گروه ها مردم سوریه هستند که خواسته های دموکراتیک دارند؛ به فرض صحت این ادعا، چرا این جریان را وارد عراق کردند؟ مگر عراق دموکراتیک نبود!؟

لاریجانی تاکید کرد: قصد آنها آشفته سازی سیاسی در منطقه بود تا انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند و در پرتو آن رژیم صهیونیستی کار خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس به دنبال تغییر ماهیت فلسطین و به فراموشی کشاندن کشورهای اسلامی هستند، تاکید کرد: آنها می خواهند شرایط را در کشورهای اسلامی به گونه ای طراحی کنند که خودشان از موضوع فلسطین بگذرند؛ اگر آنها موفق شوند این شروع برنامه های دیگر خواهد بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه حقیقت رِژیم صهیونیستی نوعی «بروکراسی شر» در منطقه است، تصریح کرد: ماجرا فقط انتقال پایتخت نیست؛ این شروع اقدامات جدید است به همین دلیل باید توجه داشت که سرنوشت فلسطین با سرنوشت همه کشورهای اسلامی عجین است و همه باید احساس مسئولیت کنیم.

اگر امروز اقدام عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم

لاریجانی اظهار داشت: با توجه به این شرایط کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی  باید با یک تحلیل واقع بینانه این مسائل را رصد کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی دارند؛ حداقل کاری که با غیرت اسلامی و عربی سازگار است این است که این روابط را به تعلیق درآورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اقدامات عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم، گفت: خیلی ها به این نشست امید دارند؛ پارلمان ها قدرت بسیاری در بین مردم دارند و من هم امیدوارم این نشست متناسب با اتفاقی که افتاده، تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه