Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به دلیل وجود ابهامات و دغدغه‌های که از سوی نمایندگان در خصوص لایحه بودجه 97 وجود داشت مقرر شد دو نفر از اعضای کمیسیون در جلسات بودجه‌ای دولت حضور یابند.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ سیده فاطمه ذوالقدر درباره نشست کمیسیون متبوعش اظهارداشت: این نشست با حضور دو تن از مسئولان سازمان برنامه و بودجه به بحث و بررسی پیرامون اعتبارات فرهنگی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور اختصاص داشت و نمایندگان دولت پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های نمایندگان در این خصوص بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابهاماتی در خصوص برخی مبالغ اختصاصی به نهادهای فرهنگی وجود داشت که نمایندگان دولت در این خصوص توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه دادند؛ این توضیحات به ویژه در خصوص علت افزایش ناگهانی بودجه مساجد و محافل و فعالیت‌های قرآنی بود.

وی ادامه داد: برخی از این بودجه‌های اختصاصی به نهادهای فرهنگی پیش از این در لوایح سال‌های گذشته وجود نداشت که امسال در بودجه 97 این اعتبارات به برخی نهادهای فرهنگی خاص اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین برخی دیگر از اعضای کمیسیون درباره کاهش بودجه فرهنگی سوالاتی مطرح کردند که نمایندگان دولت نیز توضیحاتی ارائه دادند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در ادامه نشست امروز در خصوص میزان عملیاتی بودن بودجه امسال و تطبیق آن با برنامه ششم توسعه نیز در نشست امروز توضیحاتی از سوی نمایندگان دولت به کمیسیون ارائه شد.

وی افزود: به دلیل وجود ابهامات و دغدغه‌های که از سوی نمایندگان در خصوص لایحه بودجه 97 وجود داشت مقرر شد دو نفر از اعضای کمیسیون یعنی جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون و طیبه سیاوشی شاه عنایتی تا پیش از شروع جلسات بودجه‌ای در کمیسیون تلفیق در جلسات بودجه‌ای دولت حضور یابند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جلسات کمیسیون تلفیق از تاریخ هفت دی‌ماه به بعد برگزار می‌شود و دو نفر نماینده کمیسیون فرهنگی در جلسات بودجه‌ای دولت حضور می‌یابند تا هماهنگی نظر بیشتری بین دولت و مجلس برای تصویب بودجه فرهنگی سال 97 صورت پذیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !

تین نیوز

در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت ماه به نام ایمنی حمل ونقل نام گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای را یادآور می شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران بازهم رکورد زد.

به گزارش تین نیوز، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ جان باختند و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا در سال 1402 بیش از 17 هزار نفر طی تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند.

نگاهی به  آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران نشان می دهد که طی یک بازه ده ساله، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است گرچه هم اکنون پیگیری ایمنی حمل ونقل در کارگروه هایی فنی و تخصصی پیگیری می شود. از جمله کمیسیون ایمنی راه های کشور که از جمله اهداف این کمیسیون تدوین سیاست های لازم به منظور ارتقای سطح ایمنی راههای کشور، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات جامع مدیریت ایمنی راه های کشور و تحلیل تصادفات جاده ای عنوان شده است.

خبر مهم و پربازدید حمل ونقل جاده ای را بخوانید:

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری  

کمیسیون ایمنی راه های کشور که با هدف کاهش کاهش سوانح و تصادفات جاده ای به عنوان رکن مشورتی، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی شورای عالی هماهنگی حمل ونقل  از سال 89 کار خود را آغاز کرد.

جلسات کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی  برگزار می شود و جهت بررسی موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی راه اعم از مهندسی راه، ناوگان، اعمال مقررات ترافیکی و گردآوری و تحلیل آمار سوانح حمل ونقل و اجرای آموزش فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و  ...  از توان سه کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، کارگروه هماهنگی شیوه های حمل ونقل و کارگروه آموزش و رفتارسازی ایمنی حمل ونقل و ترافیک بهره می برد.

اطلاعاتی در دسترس نیست

در بررسی عملکرد این کمیسیون که تاکنون 135 نشست را با حضور مشارکت کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط ملی و استانی ذیل شورای عالی هماهنگی حمل ونقل پشت سرگذاشته یک نکته حائز اهمیت است که چرا خبری از اطلاعات بروز و داده های تحلیلی و آماری این کمیسیون نیست.

 با نگاهی به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و زیربخش مربوط به کمیسیون ایمنی راه های کشور آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست گرچه اعلام شده که براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه، کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این بخش قرار داده است.

شاید گزیده ای از پاسخ این سوال که چرا در یک بازه ده ساله بهبودی در ایمنی حمل ونقل حاصل نشده و آمار تلفات جاده ای تقریبا هر سال بالاتر از قبل است؛ در نبود اطلاعات روشن و شفافی از عملکرد و اقدامات کمیسیون ایمنی راه های کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی