Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت:۱۴ هزار نفر از دانش آموزان،کارکنان و اولیاء دانش آموزان در ۹۹۱ آموزشگاه استان در ۴ طرح مراقبت مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مراقبت از خود و مهارت‌های مقابله‌ای شرکت می‌کنند.
سیدحسن موسوی در نشست کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها و مناطق استان افزود:برای حمایت از دانش آموزان آسیب دیده ۱۶ طرح در قالب ملاحظات حمایتی، روانی-اجتماعی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با هدف آگاهی از خطرات مصرف مواد مخدر نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد در ۴۹۹ آموزشگاه متوسطه اول و دوم استان نیز تا پایان سال تحصیلی برپا می‌شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان هم گفت:برای توانمند سازی والدین وکارکنان بیش از ۱۱۲ هزار نفر ساعت در قالب کارگاه‌ها آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری و روش‌های پیشگیری از اعتیاد برای والدین و ارتباط مؤثر با دانش آموزان، شناخت عوامل محافظ خطر وپیشگیری اولیه از اعتیاد برای کارکنان در حال اجرا است.
ابراهیم رستار افزود:جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر برای دانش آموزان در ۳ دوره وسومین دوره فرهنگیان با هدف پیشگیری از گرایش به آسیب‌های اجتماعیِ خشونت وسوء مصرف مواد مخدر در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان در حال اجرا است.
وی ادامه داد:فرهنگیان می‌توانند آثار خود را در ۵ رشته ودانش آموزان در ۱۳ رشته پژوهشی،فرهنگی وهنری تا پایان اسفندماه به مدارس یا ادارات آموزش وپرورش مناطق خود تحویل دهند.
رستار گفت:در سال تحصیلی گذشته کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره نوجوان سالم رتبه اول کشوری را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی