Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر، این وزارتخانه باید فرایند و تعداد مجوزهای صادر شده را کاهش دهد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در نشستی با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب افزود: میان دو دستگاه از گذشته تفاهم نامه‌های همکاری‌های فرهنگی و هنری وجود داشته و لازم است بر اساس این تفاهم نامه‌ها با نگاه معطوف به اقتصاد فرهنگ و هنر پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این همکاری‌ها باید نقاط ارتباطی حداکثری را پیدا کنیم  و با توجه به فرصت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر که این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و … دارد، چگونه می‌توان این همکاری‌ها را گسترش داد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این وزارتخانه ادامه داد: در حوزه دیجیتال ٤٠٠ مرکز دیجیتالی و حدود هزار موسسه دیجیتالی در کشور فعال هستند. فضای ارتباطی در این حوزه فرصت بزرگی در حوزه اشتغالزایی در بخش‌های فرهنگی و هنری ایجاد می‌کند که باید بر چگونگی بهره‌برداری از این بستر در جهت توسعه فضاهای کسب و کار فرهنگی و هنری توجه داشت.

صالحی با اشاره به مرکز علمی آموزشی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مجموعه نیز با توجه به تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلانی که دارد، به عنوان یکی دیگر از فضاهای مورد توجه در موضوع کسب و کار فرهنگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف سینمایی، موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی و … افزود: در این بخش‌ها نیز انبوهی از فضاهای اشتغالزایی وجود دارد که باید برای بهبود فضای کسب و کار آن‌ها و چگونگی همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بهره برداری از آن‌ها تدابیری اندیشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اغلب اقداماتش در حوزه‌های علمی بوده و همکاری‌های آن با این وزاتخانه فرصت مناسبی را در راستای اشتغالزایی در بخش‌های فرهنگ و هنر ایجاد می‌کند.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند حوزه تجاری سازی در راستای اهداف اقتصاد فرهنگ باشد و در این میان از ظرفیت‌های کارآفرینان مولد نیز باید بهره برد.

در بخشی از این نشست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: باید در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر از ایده‌های جدید بهره برد در غیر این صورت در این حوزه منفعل می‌شویم.

وی با اشاره به موضوعات علوم انسانی ادامه داد: بیش از نیمی از دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند به همین خاطر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر تجاری سازی این رشته کار کرده‌ایم که باعث تحول در دانشگاه‌های علوم انسانی و علوم مهندسی شده است.

ستاری با تاکید بر ایجاد زیست بوم ادامه داد: این زیست بوم‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود و باید در داخل این زیست بوم‌ها خلاقیت‌های فرهنگی و هنری به وجود بیاید و نقش دولت در این زیست بوم‌ها باید ایجاد محیط کسب و کار باشد. در حال حاضر به مدلی رسیده‌ایم که چگونه می‌توان آموزش را به اقتصاد وصل کرد.

ستاری همچنین افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر باید فرایند و تعداد مجوزهای صادر شده را کاهش دهد، زیرا این کار به بهبود و تسهیل فضای کسب و کار بسیار کمک می‌کند.

true برچسب ها : سورنا ستاری سید عباس صالحی فضای کسب و کار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند، گفت: در این راستا بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» اظهار کرد: استاد نجابتی بعد از این همه تلاش و مجاهدت امشب به‌عنوان چهره هنری انقلاب انتخاب شدند و به نظرم قاعده تکرار برای چنین موضوعی صدق نمی‌کند و طبیعتاً باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه رفیق قرار دارد و این هم با کاری مداوم و ممارست پدید می‌آید.

وی درباره تعدد ساختار با ایجاد سازمان پویانمایی نیز افزود: بستگی به این دارد که بنیاد پویانمایی با چه هدفی تشکیل شود؛ ما مخالف اضافه کردن سازمان‌ها هستیم به همین دلیل این اقدام به شکل مختصر انجام می‌شود و ما حوزه تنظیم‌گر، نظارتی و حوزه حامی را پدید می‌آوریم و آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم توسعه تعیین شده، نیازمند جایگاه مترقی است که بتواند این مأموریت را انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و مجبور شدیم چنین اقدامی انجام دهیم و این یعنی اینکه اقتضائات جدید حکمرانی را پذیرفته‌ایم؛ اینکه فیلم پویانمایی ساخته شده توسط ما افتخار آفرینی می‌کند در حوزه اقتصاد فیلم و فرهنگ نمونه‌هایی که در خارج از کشور به نمایش درآمد نیز داشتیم و همه این‌ها نشان دهنده وجود ظرفیت بالای این حوزه است که این بنیاد کمک می‌کند این ظرفیت افزایش یابد.

اسماعیلی درباره عدالت فرهنگی و آموزش رایگان هم گفت: بحث آموزش مناطق محروم به رویه‌ای جدی تبدیل شده و بیش از هزاران نفر آموزش دیدند و صاحب مؤسسات فرهنگی چند منظوره و تک منظوره شده‌اند؛ آموزشکده راه انداختند و نهضت بزرگی به راه افتاده است و نتایج آن را هم می‌بینیم و امید است به زودی در قالب برنامه فاخر هنری از برگزیدگان دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد.

وی درباره پرداخت یارانه برای بلیت کنسرت برای استفاده قشر آسیب پذیر نیز عنوان کرد: امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا بنیاد رودکی از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند؛ بسیاری از خوانندگان ارزشمند که مورد اقبال مردم هستند در قالب‌های جدید یا تهیه کننده ندارند و یا مایل به اجرا نبودند؛ ما این کار را در بنیاد رودکی انجام می‌دهیم و بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم و در آنجا تلاش خواهیم کرد در مراکزی که اختصاص به مجموعه وزارت فرهنگ دارد هم این کار را با قوت ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ درباره گونه فیلم‌های به نمایش درآمده در سینماها تصریح کرد: بسته خوبی را در هر فصل همکارانم در سازمان سینمایی و انجمن صنفی پیشنهاد می‌کنند و در بسته‌ای هم که از نوروز شروع شده، همه گونه‌های مختلف فیلم وجود دارد؛ طبیعی است در هر بسته‌ای که ارائه می‌شود از همه گونه‌های فیلم وجود داشته باشد و بقیه مسائل به انتخاب مردم بستگی دارد، گاهی مردم پویانمایی را انتخاب می‌کنند و گاهی فیلم طنز و گاهی گونه‌ای دیگر را و وظیفه ما این است که امکان عرضه همه گونه‌ها را فراهم کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: شورای‌عالی سینما با سازمان برنامه و بودجه روز گذشته جلسه داشتند و بخش مهمی از مصوبات اجرایی شده است و امیدوار هستیم جلسه بعدی در فصل بهار برگزار شود.

وی درباره سطح مقامات هندی که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت شده‌اند، گفت: از چند کشور در سطح وزیر دعوت کرده‌ایم و باید جلوتر رویم تا مطمئن شویم حضورشان قطعی شده است یا خیر. این مسئولان از کشورهای دوست و همسایه هستند.

کد خبر 745696

دیگر خبرها

  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است