Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه سازمان اوقاف به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور اقدام به اجرای طرح ملی حفظ قرآن كرده است، گفت: طی سال‌های اخیر این طرح در سراسر كشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در راستای اجرای این طرح كه در آن حافظان قرآن بیشماری تربیت می‌شوند، دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن نیز جهت اجرای این طرح به‌همت سازمان اوقاف در سراسر كشور برگزار می‌شوند.
جلالی با بیان اینكه هر كدام از استان‌ها برای برگزاری این دوره‌ها هر ساله دارای سهمیه‌های متفاوتی هستند، گفت:‌ با توجه به اجرای دوره اول موفقیت‌آمیز این طرح و تربیت بیش از یك میلیون حافظ قرآن در كشور در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن، سهمیه‌های تربیت حافظان قرآن در تمام استان‌ها تغییر پیدا می‌كند كه هنوز این سهمیه‌ها برای سال جاری اعلام نشده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس از ساماندهی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن این سازمان خبر داد و گفت: سهمیه تربیت مربی حفظ قرآن در سال جاری در سراسر كشور از جمله استان فارس كاهش داشته است به طوری كه سهمیه فارس از 700 نفر به 300 نفر رسید.
وی با تصریح اینكه ما تاكنون موفق شدیم 333 نفر را در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن مشاركت دهیم كه از سهمیه در نظر گرفته شده نیز بیشتر است، گفت: فارس هر ساله در بحث سهمیه دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن رتبه اول كشور را داراست.
جلالی اظهار كرد:‌ در این راستا در اردیبهشت‌ماه سال جاری 60 نفر را جهت شركت در دوره‌های تربیت مربی به قم اعزام كردیم و در شهریورماه نیز این دوره‌ها با مشاركت 160 نفر در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز برگزار شد و برای 120 نفر نیز همین دوره در اول بهمن‌ماه امسال باز هم به میزبانی دانشكده برگزار خواهیم كرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • مربی اشتوتگارت: آرزو می‌کنم به رئال برخورد کنیم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت