Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@05:23:26 GMT

تازه ترین گزارش رشد بدهی دولت به بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۱۷۴۱

بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در مهرماه رقم ۶۲۴.۳ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به اسفندماه گذشته ۸.۴ درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته ۱.۳رشد داشته است.

به گزارش شریان نیوز،  تازه ترین گزارش بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی بیانگر آن است که بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در مهرماه رقم 624.3 هزار میلیارد ریال شده که نسبت به اسفندماه گذشته 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته 1.3رشد داشته است.

بانک مرکزی، بدهی بخش غیردولتی را در مهرماه سال جاری 9967.5 هزار میلیارد ریال اعلام کرده که به نسبت اسفندماه سال گذشته 8.6 درصد و به نسبت مدت مشابه سال گذشته 17.0 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بدهی بانک ها به بانک مرکزی در مهرماه سال جاری 1123.8 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفندماه سال گذشته 12.7 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.5 درصد افزایش یافته است.

میزان سپرده بانک ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در مهرماه سال جاری به رقم 1504.8 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه 14.6 درصد و نسبت به مهر سال گذشته 22.4 درصد افزایش نشان می دهد.سپرده های بخش دولتی نزد بانک مرکزی در مهرماه رقم 355.8 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفند سال گذشته منفی 4.7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل، منفی 1.7 درصد کاهش یافته است.

 

 

منبع: صراط

برچسب هاموسسات مالی اعتباریبانک مرکزیبدهی دولتغیر دولتی مطالب مرتبط سه درخواست سیف از روحانی
بدهی دولت به بانک ها 64 هزار میلیارد تومان است
بدهی دولت به بانک‌ها به حسابرسی کشید
افزایش 15درصدی بدهی دولت به بانک‌ها
جزئیات ماموریت جدید اقتصادی دولت به استانداران
بدهی دولت از مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت
تسویه 15 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به پیمانکاران
از کشف آستانه بدهی دولتی تا فریدون اسم رمز حمله!
دولت رکورد قرض گرفتن را شکست +جدول
مطالبات معوق بانک های ایران چقدر است؟
۳هزار میلیارد تومان بدهی دولت به آزمایشگاه‌های کشور
صداوسیما نمی‌گذارد مسائل را تبیین کنیم
بدهی دولت آمریکا رکورد زد!

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ارزی در کشور و لزوم تصمیم گیری برای آن، گفت: اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی درباره مسئله ارز در سال گذشته، بیان کرد: این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. طبیعتا انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

وی با اشاره به نامه نگاری کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور درباره ارائه راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این موارد مورد ذکر اجرایی و عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی