Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@14:04:59 GMT

خواص شگفت انگیز آویشن

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۲۵۰۱

خواص شگفت انگیز آویشن

رکنا:آویشن گیاهی با خواص فراوان است جوشانده این گیاه برای انواع بیماری ها توصیه می شود.

 یک متخصص طب ایرانی گفت: آویشن بازکننده گرفتگی‌ها، اشتها‌آور, تقویت قوای باروری و پاک‌کنندگی ریه و معده از رطوبت‌های اضافه است همچنین با جوشانده غلیظ آویشن می‌توان جلوی ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو را گرفت.

محمد عسکر فراشاه درباره خواص درمانی و پیشگیری(prevention) آویشن اظهار کرد: آویشن در منابع طب ایرانی، صعتر، آویشم، اوشن‌، کهلیک اوتی، آبشن و گیاهی از تیره نعناعیان یا لبیاسه است که در ایران 18گونه آن به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:گیاهان این تیره همه علفی و به‌حالت خودرو در مزارع و کوه‌ها و صحرا می‌رویند؛ در منابع طب ایرانی خواص متعددی از آویشن از جمله بازکننده گرفتگی‌ها، اشتها‌آوری, تقویت قوای باروری و پاک‌کنندگی ریه و معده از رطوبت‌های اضافه نام برده شده است.

این متخصص (Expert)طب ایرانی تصریح کرد: آویشن ترشح آب دهان, ترشح عرق و ترشح ادرار را زیاد می‌کند و از این لحاظ می‌توان آن را در بیماری‌های مربوط مورد استفاده قرار داد؛ از دیدگاه طب ایرانی، آویشن قاعده‌آور خوبی است و در بانوانی که که قاعدگی آنان بند آمده است, تجویز می‌شود و به همین دلیل در زنان باردار باید با احتیاط مصرف شود.

عسکر فراشاه ابراز کرد: آویشن به‌علت وجود تیمول موجود در خود یک ضد‌عفونی‌کننده و ضدانگل قوی است و انواع کرم‌های روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را می‌کشد و علاوه بر کشتن Killing کرم‌ها، تخم کرم را نیز از بین می‌برد.

طریقه تهیه دمنوش آویشن

وی یادآور شد: یک قاشق مرباخوری آویشن را در یک فنجان آب‌جوش دم و صاف کرده و در صورت تمایل می‌توان آن را با عسل شیرین کرد و روزی سه فنجان نوشید همچنین شستن سر با جوشانده غلیظ آویشن (10 گرم آویشن را در 100 گرم آب جوشانیده و صاف کنید) موجب جلوگیری از ریزش موی سر ناشی از ضعف پیاز مو و تقویت پیازهای آن می‌شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ شگفت‌انگیز گلزن سایپا به قلب دفاع خیبر! (ویدیو)

به گزارش ورزش سه، سیدطاها طباطبایی بازیکن سایپا در دیدار با خیبر خرم‌آباد استارت انفجاری فوق‌العاده ای از نیمه زمین انجام داد و تیم سایپا را در دقیقه 58 مسابقه پیش انداخت.

بازیکن سایپا از نیمه زمین صاحب توپ شد و با کورس گذاشتن با مدافعان تیم خیبر از میان آنها عبور کرد و با طی کردن مسافت طولانی از میانه میدان تا محوطه جریمه خیبر توپ را حمل کرد و در موقعیت تک به تک ضربه بغل پای راست توپ را به سمت دروازه این تیم شلیک کرد و توپ با واکنش ضعیف گلر خیبر همراه شد و در نهایت گل برای سایپا به ثمر رسید.

ویدئو: 330053

این حرکت فوق‌العاده مقابل دومین خط دفاع برتر لیگ آزادگان انجام شد و مهاجم سایپا با حرکت انفجاری که انجام داد تیم خود را در آستانه کسب پیروزی ارزشمند مقابل صدرنشین لیگ آزادگان قرار داد.

سایپا با تک گل این بازیکن در نهایت یک بر صفر به پیروزی بزرگی رسید و توانست صدرنشین لیگ را شکست دهد.

دیگر خبرها

  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)
  • آمار شگفت‌انگیز کول پالمر در چلسی؛ ظهور یک ستاره پس از ادن هازارد
  • نفوذ شگفت‌انگیز گلزن سایپا به قلب دفاع خیبر! (ویدیو)