Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:17:01 GMT

پيکر اين شهيد در دو شهر دفن شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۴۶۰۳

پيکر اين شهيد در دو شهر دفن شد

خبرگزاري آريا - شهيد 16 ساله ابرکوهي که آرزو داشت در کنار شهيد بهشتي دفن شود، پس از شهادتش نيمي از بدنش در کنار شهيد بهشتي و نيمي ديگر در زادگاهش به خاک سپرده شد.
به گزارش ايسنا ، « احمد بذرافشان » متولد دهم شهريورماه سال 1345 در شهرستان ابرکوه بود که با آغاز جنگ تحميلي ، زماني که کشورش را در خطر تعدي بيگانگان مي‌بيند ادامه تحصيل در پايه دوم متوسطه را رها مي‏‏‌کند و داوطلبانه به‌ عنوان نيروي بسيجي به جبهه ‎‎ مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« محمد بذرافشان » پدر اين شهيد دانش‌آموز که اولين ر ئيس بنياد شهيد شهرستان ابرکوه بود و در روز 23 تيرماه امسال به فرزند شهيدش پيوست، پيرامون چگونگي شهادت فرزندش که در مستند «ثبت تاريخ شفاهي» ساخته «اصغر عباسي» بيان کرده است، مي‏‏‌گويد: احمد پس از اولين حضورش در جبهه که مربوط به عمليات طريق‌القدس (فتح بوستان) بود، چند روزي به ابرکوه آمد و بعد از 45 روز براي دومين بار و با اشتياق بيشتر راهي جبهه‌هاي جنگ شد.
او به علت علاقه شديد به شهيدان رجايي، بهشتي و باهنر ، هميشه مي‌گفت: « آرزو دارم شهيد شوم و در کنار اين مردان بزرگ دفن شوم. »
گلوله توپ دشمن بعثي در حمله پيروزمندانه فتح‌المبين به بدن احمد 16 ساله‌ام برخورد مي‌‎ کند و تکه‌تکه‌هاي بدنش همچون گل ، منطقه شوش را رنگين مي‌کند .اين‌ها را هم‌رزمانش برايم تعريف کردند و من هم براي بازگرداندن پيکر او و آرامش دادن به مادرش راهي منطقه شدم تا شايد اثري از او بيابم.
يکي از هم‌رزمان احمد به نام اسدپور که منطقه و محل شهادت بچه‌ها را خوب مي‌شناخت، مرا همراهي کرد تا به سنگر محل عمليات رسيديم، کلاه آهني احمد که نامش بر روي آن نوشته‌ شده بود، هنوز در منطقه مانده بود.
طبق نشاني‌هايي که اسدپور مي‌داد به قتلگاه پسرم رسيدم، هنوز تکه‌هاي بدنش آنجا بود؛ در حال جمع ‌کردن گلبرگ‌هاي بدن احمد در يک کيسه بودم که دو پاسدار رسيدند و گفتند: پدرجان چه مي‌کني، اجازه بده کمکت کنيم؛ به خاطر اين که آن‌ها روحيه خود را براي ادامه مبارزه از دست ندهند، گفتم: دارم جوانم را از روي اين خاک‌ها جمع مي‌کنم، شما هم برويد و اين راه را ادامه دهيد.
با پيگيري‌هايي که داشتم متوجه شدم نصف بدن احمد يعني سر و بالاتنه‌اش به تهران منتقل‌ شده و به‌ عنوان شهيد گمنام، 20 متر پايين‌تر از مزار شهيد بهشتي به خاک سپرده ‌شده است. حال نمي‌دانستم بايد بقيه بدن که از روي خاک‌هاي شوش جمع کردم ، به تهران ببرم و دفن کنم يا آن قسمت از بدن را هم که در تهران است براي آرام شدن دل مادرش به ابرکوه بياورم؟
براي گرفتن بهترين جواب در اين رابطه به دفتر امام خميني(ره) مراجعه کردم که آقاي پسنديده برادر ايشان گفتند: بهترين کار اين است که جنازه‌اي که در تهران دفن شده ، همان‌جا بماند و بقيه بدن را در شهر خودش به خاک بسپاريد و اين‌چنين شد که هم احمد به آرزويش رسيد و هم پيکرش به زادگاهش بازگشت.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن