Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از اهالی منطقه سقاوه بویراحمد در اعتراض به احداث کارخانه پتروشیمی در زمین های کشاورزی این منطقه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتراض زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایل بانو، جمعی از اهالی منطقه سقاوه بویراحمد صبح امروز در اعتراض به احداث کارخانه پتروشیمی در زمین های کشاورزی این منطقه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتراض زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به اجرای این طرح معتقدند اراضی پیش بینی شده برای محل احداث پتروشمی سقاوه سال‌ها توسط پدرانشان کشت شده و در این زمین‌ها همه ساله جو و گندم برداشت می‌کنند.

یکی از این کشاورزان در گفت و گو با صبح زاگرس افزود: زمین در نظر گرفته شده برای احداث کارخانه سقاوه جزو منطقه عشایری است و چنانچه این کارخانه در این محل ساخته شود موجب درگیری بین طوایف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه نباید در سقاوه ساخته شود گفت: با اجرای این کارخانه طبیعت سقاوه به کلی از بین خواهد رفت و کشاورزی نیز نابود می شود.

کشاورزان معترض هم اینک در جلوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند و خواستار دیدار با استاندار و رفع مشکل خود هستند.

گفتنی است نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هفته پیش در گفت‌ وگویی با خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی بویراحمد خبر داد وگفت: هر کس بخواهد سنگ اندازی کند قاطعانه برخورد می‌‌کنم.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمدنیز با بیان اینکه مجوز پتروشیمی بویراحمد صادر شده و بخشی از فعالیت‌های نرم افزاری نیز انجام شده است، افزود: در زمینه اراضی محل مناقشه پتروشیمی سقاوه، سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی باید پاسخگو باشند و این مسئله ربطی به سازمان صنعت و معدن ندارد.

                                    ---         انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد